Wcześniej taką decyzję uzyskały trzy inne odcinki S7:
Na wymienionych odcinkach trwają już prace budowlane. Niebawem roboty ruszą również na odcinku Napierki-Mława. Ma on długość około 14 km. Po rozpoczęciu prac budowlanych roboty obejmą w sumie ponad 70-kilometrowy odcinek drogi S7 między granicą województwa warmińsko-mazurskiego a Płońskiem.
Zgodnie z kontraktem powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 14 obiektów inżynierskich oraz dwa węzły: Mława Północ i Mława Wschód. Wzdłuż trasy planowane są Miejsca Obsługi Podróżnych, czyli tak zwane MOP-y.
Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś. Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które realizuje zadanie za kwotę 294,7 mln zł. Umowa na realizację w systemie „Projektuj i buduj” została zawarta 20 grudnia 2017 r. Planowany termin zakończenia kontraktu to drugi kwartał 2021 r.
- czytamy w komunikacie GDDKiA.
Droga ekspresowa S7 docelowo połączy północ z południem. Jej łączna długość wyniesie około 700 km. Początek trasy S7 znajduje się w Gdańsku, a koniec znajdzie się w Rabce-Zdrój. Trasa będzie przebiegać przez województwa: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie.