Polacy kupują coraz więcej drogich aut. Klasa premium w lutym na 22-procentowym plusie

Klasa premium w Polsce zakończyła rok na bardzo dużym plusie. Kolejność w pierwszej trójce nie powinna nikogo dziwić - Mercedes, BMW i Audi.

W lutym 2020 r. Polacy zarejestrowali 6 915 nowych samochodów klasy premium. To znakomity wynik:

  • w porównaniu ze styczniem tego roku liczba rejestracji wzrosła o 13,57 proc.,
  • a rok do roku (luty 2020 do lutego 2019) wzrost jest jeszcze większy i wynosi aż 21,94 proc.

Liderem rynku w zeszłym miesiącu był Mercedes z wynikiem 3339 zarejestrowanych samochodów. Mówimy tu oczywiście o autach osobowych. W cytowanych statystykach IBRM SAMAR nie są uwzględniane samochody użytkowe, które Mercedes również sprzedaje. Warto jednak wspomnieć, że w tych 3339 autach znajduje się jednak Klasa V, model, jakiego bezpośredni konkurenci nie mają. Drugie miejsce to BMW (2801 szt.), a trzecie - Audi (2717 szt.). Marka premium Volkswagena zanotowało bardzo duży wzrost sprzedaży.

Zobacz wideo Gospodarka hamuje? Sprzedaż aut w Europie mocno spadła na początku roku

Najpopularniejsze modele klasy premium w zeszłym miesiącu?

  1. Volvo XC60 - 530 szt.
  2. Volvo XC40 - 375 szt.
  3. BMW serii 3 - 300 szt.
  4. Audi Q5 - 254 szt.
  5. Mercedes GLC - 233 szt.

Bardzo szczegółowe statystyki dotyczące rejestracji nowych samochodów klasy premium znajdziecie na stronie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR (link umieściliśmy powyżej). Poniżej zamieszczamy także interaktywną infografikę przygotowaną przez IBRM. Możecie ją wyświetlić na pełny ekran, żeby to zrobić trzeba najechać na trzy kropki po prawej stronie i kliknąć ikonkę monitora.

Więcej o:
Komentarze (14)
Polacy kupują coraz więcej drogich aut. Klasa premium w lutym na 22-procentowym plusie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • boczny_obserwator

    Oceniono 2 razy 2

    I wszystkie "na firmę". Etatowcy kupują tylko rupiecie z zagranicy. Raz na kilka lat taki etatowiec powinien mieć chociaż zwolnienie z VATu, jak urzędnicy unijni w Brukseli.

  • liczbynieklamia

    Oceniono 5 razy 1

    Kupują czy wynajmują? Bo to zasadnicza dość różnica. Do tego w pierwszej piątce nie ma żadnego pełnowymiarowego samochodu, same kompakty lub subkompakty.

  • Gość: woda30

    0

    to nie klasa premium itd, ciekawe czym jeżdżą komentujący

  • hijodelsol

    0

    Volvo już nie jest uważane za markę klasy premium, przynajmniej na świecie. Nie można produkować samochodów premium mając 2 silniki w ofercie, w kilku odmianach o różnych mocach. Brak większych silników to niestety koniec postrzegania marki jako premium. Volvo pozostaje marką subpremium, podobnie jak Volkswagen, chociaż w VW jest większy wybór silników

  • Gość: gen. Italia

    0

    Premium jak nie wiem co. Pierwsze 2 tylko z silnikami 4-cylindrowymi (a drugi ma 3 gary w bazowej wersji), w czwartym V6 tylko w dieslu. Na psy motoryzacja schodzi.

  • alben albus

    0

    Bo jest coraz większe rozwarstwienie społeczeństwa i lawinowo ubywa klasa średnia... mnie to nie dziwi.

  • Gość: Pep

    Oceniono 1 raz -1

    Z pięciu pierwszych modeli tylko piąty jest jakkolwiek premium. Wcześniejsze to jedynie wiocha.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX