Autostrada A2 rusza na wschód. Podpisano umowę na pierwszy odcinek trasy Mińsk - Siedlce

Autostrada A2. GDDKiA podało właśnie, że podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę autostrady A2 pomiędzy węzłami Kałuszyn (Ryczołek) stanowiącym koniec istniejącej obwodnicy Mińska Mazowieckiego i Groszki zlokalizowanym w gminie Kałuszyn.

Autostrada A2 na wschodzie powoli nabiera tempa. Podpisano właśnie pierwszą z trzech umów na budowę odcinka Mińsk - Siedlce, już w wakacje kierowcy dostaną do dyspozycji pierwsze 15 km wschodniej A2.

A2 Kałuszyn - Groszki

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 12 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie węzeł Groszki. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne).

Kalendarium A2 Kałuszyn - Groszki:

  • 23 września 2019 r. - ogłoszenie przetargu w formule „Projektuj i buduj”
  • 3 grudnia 2019 r. - otwarcie ofert
  • 20 stycznia 2020 r. - wybór najkorzystniejszej oferty
  • 5 marca 2020 r. - podpisanie umowy

Autostrada A2 Kałuszyn GroszkiAutostrada A2 Kałuszyn Groszki fot. GDDKiA

Autostrada A2 jedzie na wschód od Warszawy - co się jeszcze dzieje na placu budowy?

GDDKiA podaje, że w realizacji są:

  • węzeł Lubelska - węzeł Konik (długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł
  • węzeł Konik - obwodnica Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca Polaqua, wartość robót 323,5 mln zł. Łączny koszt realizacji na obu odcinkach ok. 764,3 mln zł. Planowany termin udostępnienia kierowcom to III kw. 2020 r.
Więcej o:
Komentarze (34)
Autostrada A2 rusza na wschód. Podpisano umowę na pierwszy odcinek trasy Mińsk - Siedlce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • susceptant

    Oceniono 20 razy 16

    GDDKiA chwali się, że umowę podpisano po 5,5 miesiąca od wszczęcia postępowania. To rzeczywiście przebiegło bardzo sprawnie. Tyle, że o tym zadecydowały: oferty mieszczące się w budżecie (brak oczekiwania na zgodę MF na podwyższenie budżetu), najniższa oferta była bliska planowanej przez zamawianego kwocie (94%), złożył ją sprawdzona na rynku firma i nie było odwołań. Taka koniunkcja nie trafia się zbyt często. Dwa przykłady:
    - Cztery dni później - 27.09 ogłoszono przetarg na sąsiadujący 13-km odcinek A2. Tam wciąż nie wyłoniono najkorzystniejszej oferty, bo najtańsza - choć mieści się w budżecie i jest bliska kosztorysu (98%), to złożył ją chiński Stecol.
    - Przedwczoraj podpisano umowy na budowę dwóch odcinków S11 na Pomorzu - postepowanie przetargowe trwało blisko rok, głównie ze względu na odwołania.

  • kka69

    Oceniono 20 razy 8

    Pół miliarda za 12 km?
    Tak drogo to nawet za PO nie było.
    A mieli nie kraść.

  • Gość: dziadekzpragi

    Oceniono 7 razy 7

    Q rwamać kiedy koniec zjazdów z S8 w okolicy Warszawy , Marek , Wołomina ?

  • sokrates2.life

    Oceniono 8 razy 4

    Rozmach jest, a nie ma czasu. Należałoby pociągnąć na razie jedną nitkę chociażby za Marysin i święto. Największa masakra i tak jest między Warszawą a Mińskiem, dalej jakoś się leci.

  • alladyn-solar-batt

    Oceniono 7 razy 3

    No to gdzież Gazeta zamieściła tytułową,, dokładną mapę?

  • j.w23

    Oceniono 19 razy 3

    Za pis nic nie powstanie.

  • aron2004

    Oceniono 16 razy 2

    Tam powinna być ekspresówka. Ludzi z woj. wschodnich nie stać na płacenie za autostradę.

  • ubudubu4

    Oceniono 1 raz 1

    A po co budować?
    Przecież jest autostrada do Berlina i wystarczy na dojazdy po instrukcje i polecenia.

  • samochodemwszedzie

    Oceniono 15 razy -1

    Do Białej Podlaskiej powinny być trzy pasy wogóle to debilstwo robić za wąskie drogi i zostawiać tylko miejsce na kolejny pas jak można zrobić od razu!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX