Nowe Porsche 911 Turbo S - nie mam pomysłu na tytuł, bo tak bardzo je chcę

Porsche 911 to legenda, marzenie, klasa sama dla siebie. I kiedy myślisz, że dziewięćset jedenastka nie może być lepsza, Porsche pokazuje nowe Turbo S. I nie bierze jeńców - jest mocniej, szerzej i dużo szybciej.

Porsche 911 to samochód którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Najnowsze wcielenie topowej odmiany Turbo S pojawi się na rynku jako Coupé i Cabriolet. Obie wersje nadwoziowe dostaną to samo serce – 3,8-litrowy silnik typu bokser, który generuje moc 650 KM (70 KM więcej niż jego poprzednik). Maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm (+50 Nm). Specyficzna dla Turbo 8-biegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) skraca sprint od 0 do 100 km/h do 2,7 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik), a 0-200 "robi" w 8,9 s czyli... sekundę (!) lepiej od poprzednika! Prędkość maksymalna nadal wynosi 330 km/h, ale to w sumie wystarczy...

Porsche 911 Turbo S 2020Porsche 911 Turbo S 2020 Porsche

Legenda urosła

Porsche 911 Turbo S sporo urosło – nadwozie z przodu poszerzono o 45 mm (1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wzrosła o 20 mm (1900 mm). Z przodu koła rozstawiono szerzej o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje ruchome, sterowane klapy powietrza z przodu i większe tylne skrzydło. Nowa czteronapedowa 911 ma obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami, który zapewnia jeszcze lepsze brzmienie.

20 cali z przodu, 21 - z tyłu

Co ciekawe, po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach. Z przodu ma 20-calowe felgi z oponami 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30.

Porsche 911 Turbo S 2020Porsche 911 Turbo S 2020 Porsche

Nowy silnik

W 911 Turbo S pojawił się nowy 6-cylindrowy bokser bazujący na generacji jednostek 911 Carrera. Przeprojektowano układ chłodzenia powietrza doładowującego i zastosowano większe turbosprężarki VTG (średnica wirników wzrosła o 5 mm, do 55 mm). Z reguły nowe wersje oferują 20/30 KM więcej, ale tu Porsche zaszalało - Turbo S dostało o 70 KM więcej mocy, co przekłada się na osiągi. Przeskok technologiczny widać przede wszystkim przy pomiarze przyspieszenia od 0 do 200 km/h - topowa 911 dokona tego w 8,9 sekundy, czyli o sekundę szybciej od poprzednika.

Po ulepszeniach napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) skrzynia rozdzielcza potrafi przenosić znacznie większy moment obrotowy. Na przednią oś może trafiać nawet 500 Nm momentu obrotowego. Pojawiła się też nowa generacja zawieszenia PASM. Szybsze i precyzyjniej kontrolowane amortyzatory zapewniają lepszą stabilność przechyłów, przyczepność, zachowanie przy skręcie i prędkość w zakrętach.

Porsche 911 Turbo S 2020Porsche 911 Turbo S 2020 Porsche

Jest piękna. I koniec

Nowy przedni pas z podwójnymi modułami świateł dostał szersze wloty powietrza, a także matrycowe reflektory LED. Przeprojektowany, pneumatycznie rozkładany przedni spoiler i większe tylne skrzydło zapewniają o 15 proc. większy docisk. Masywne tylne błotniki ze zintegrowanymi wlotami powietrza podkreślają smukłość nadwozia. Z tyłu pojawiły się typowe dla Turbo, prostokątne końcówki układu wydechowego.

Sport na co dzień

Wnętrze to typowe dla Porsche połączenie elegancji, dbałości o detale i sportowych akcentów. Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930). Środkowy ekran PCM ma przekątną 10,9 cala i nowy, prostszy system multimedialny. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.

Porsche 911 Turbo S 2020Porsche 911 Turbo S 2020 Porsche

Mówi się, że "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego", ale w przypadku 911 powiedzenie to zupełnie się nie sprawdza. Każde 911 doskonale spisuje się w codziennym użytkowaniu jak i podczas jazdy na torze wyścigowym.

Nowe Porsche 911 Turbo S ma jedną wadę. Cenę. Wersję Coupé można kupić za 1 077 000 zł, a Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł. Dla porównania – bazowa Carrera kosztuje 520 tys. zł.

Porsche 911 Turbo S 2020Porsche 911 Turbo S 2020 Porsche

Więcej o:
Komentarze (19)
Nowe Porsche 911 Turbo S ? nie mam pomysłu na tytuł, bo tak bardzo je chcę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 19 razy -7

    Spoko bryczka, ale za taką kasę wolałbym Range Rovera sport. Przyspieszenie i Vmax tylko trochę gorsze, a za to głębokość brodzenia 85cm.

  • bob2436

    0

    Oczywiście nie stać mnie na ten samochód, ale nie za bardzo rozumiem sam koncept. Auto wygląda tak samo od 20 lat, jest owszem ładne, ale emocji nie budzi. Tu się po prostu nie ma czym podniecać. Gdyby te osiągi wsadzić do naprawdę odjazdowo zaprojektowanego nadwozia, to byłoby coś. A tak to jakoś do mnie nie trafia, że o całą sekundę (!) szybciej rozpędza się do 200. Z niemieckich wozów zdecydowanie wybrałbym audi r albo merca GT.

  • Gość: kierowca

    Oceniono 14 razy 0

    Do znudzenia wciąż takie same - jak długo można?

  • pab13

    Oceniono 1 raz 1

    Żabka, to żabka, jak ktoś lubi sportowe auta. Doskonałe na autostradę i to tyle.
    Nisko i sztywno, zero komfortu w codziennym terenie.

  • Gość: Pablo

    Oceniono 12 razy 2

    Wolę Forda Mustanga V8, kasy zostanie, frajda jak ta lala i jest wyżej zawieszony, więc nie będzie stresu, że zahaczę przodem albo zawisnę.

  • Gość: nordkapp77

    Oceniono 3 razy 3

    Proszę szanownej autorki - proszę mi dać katalog 911 i napiszę to samo tylko ciekawiej i z większym polotem. Podgrzewanie się prepisywaniem swoimi słowami treści z katalogu to żadna tam pasja moto. Pasja moto to zasiąść za kierownicą samochodu i wyszukiwać w nim tego, co się wnim podoba, co jest fascynujące albo wyszukiwanie jego wad, niedociągnięć czy po prostu tego, co w nim z jakiegoś powodu autorowi czerpiącemu wrażenia z jazdy nie pasuje i racjonalne uzasadnienie, dlaczego tak jest. Przy okazji można wpleść rozmiary, wymiary czy te wszystkie skróty w rodzaju pdk itp. Ale odbiorcy tego typu artykułów niczego to absolutnie nie mówi, nie wyjaśnia i nie przekonuje, dlaczego akurat ten samochód autor artykułu chciałby mieć. Miałem to szczęście i przyjemność poprowadzić 911 carrera 4s kilka lat temu i napisałem na ten temat epopeję pełną motoryzacyjnej pasji, którą czyta się z zaangażowaniem, nawet jeśli uważa się, że właściwa liczba kół w samochodzie to 7. I potrafię udowodnić każdemu rozmówcy racjonalnymi argumentami, dlaczego zwykła wersja za te pół mln wcale nie jest gorsza niż ta mega wypasiona za 2x tyle. Niniejszym pozdrawiam zza kierownicy swoich 4 kółek.

  • cob22

    Oceniono 9 razy 7

    Po co znow to "Porsche nie bierze jencow " ? Skonczcie z ta fanaberia militaryzmu. Ani to ladne ani polskie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX