Nowe Audi A3 Sportback. Kompakt klasy premium po raz czwarty

Nowe Audi A3 to czwarty kompakt koncernu VAG, który przeskoczył w nową generacją. A3 przyjechało jako ostatnie i ma być propozycją najbardziej zaawansowaną technicznie i najlepiej wyposażoną. W końcu o klientów walczy z serią 1 i Klasą A.

"Sukces 4.0" - mówi z dumą Audi i podkreśla, że to już czwarta generacja Audi A3. Pierwsze A3 na drogi wyjechało w 1996 r. Rok 2020 r. to czas na kolejny milowy krok w historii modelu.

Rewolucję w segmencie C w koncernie Volkswagen rozpoczął oczywiście Golf nr 8 w zeszłym roku. Ósemka, choć zaproponowała sporo nowości, to powstała w oparciu o tę samą, lekko zmodyfikowaną płytę MQB. Nie inaczej jest w przypadku nowego A3. Bez zmian pozostały rozstaw osi i wysokość, które wynoszą odpowiednio 2,64 i 1,43 m. A3 urosło za to na długość (4,34 m) i szerokość (1,82 m). Bagażnik pomieści od 380 do 1200 l, a jego klapa będzie elektrycznie otwierana i zamykana. Będzie można to zrobić, wykonując ruch stopą pod zderzakiem.

Audi A3 SportbackAudi A3 Sportback fot. Audi

Nowe Audi A3 - silniki

Nowe Audi A3 ma być na premierę dostępne z trzema jednostkami napędowymi do wyboru. Silnik benzynowy jest jeden i będzie to 1.5 TSI w wydaniu 150-konnym. Do tego dojdą dwa diesle 2.0 TDI o mocy 116 KM i 150 KM. Do wyboru skrzynia ręczna lub siedmiobiegowy automat Stronic. Z czasem oferta będzie rozbudowywana o kolejne wersje. Nie zabraknie hybryd i mocniejszych propozycji z quattro.

Audi chwali się czterowahaczowym zawieszeniem z tyłu nowego A3 w wersji 1.5. Ma być "sportowe i dobrze wyważone". Dodatkowo można wybrać obniżone o 10 mm zawieszenie adaptacyjne z kontrolą tłumienia. No i nie zabrakło zawieszenia sportowego, niższego o 15 mm i wyraźnie twardszego, które dla linii stylistycznej S line jest standardem.

Audi A3 Sportback 2020Audi A3 Sportback 2020 fot. Audi

Wnętrze nowego Audi A3

Nowoczesne wnętrze w przeciwieństwie do Golfa wyposażono w kilka fizycznych przełączników, a za to zawsze dajemy plusa, bo nie ma nic wygodniejszego w obsłudze auta niż klasyczne przyciski. Projekt wnętrza również nie kopiuje reszty rodzeństwa i nawiązuje raczej do nowego Q3, choć nie zabrakło kilku stylistycznych nowości. Jak na Audi przystało mamy tu dwa duże ekrany - wirtualne zegary przed oczami kierowcy (w wersji plus 12,3 cala) oraz wkomponowany w konsolę centralną dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala. A3 dostało także wyświetlacz head-up. System multimedialny to MMI trzeciej generacji z uproszczoną obsługą, łącznością z internetem i masą zaawansowanych funkcji.

A jeżeli nie spodoba wam się pokładowy system nowego A3, to zawsze możecie na ekran przerzucić swój telefon - Audi obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Smartfona naładujemy indukcyjnie.

Audi obiecuje wykonanie godne klasy premium i długą listę opcji do zaznaczenia w konfiguratorze. To w końcu kompakt klasy premium, a auta tego typu przyzwyczaiły nas już, że z odpowiednio grubym portfelem można je wyposażyć w rzeczy kojarzone raczej z większymi samochodami.

Audi A3 Sportback 2020Audi A3 Sportback 2020 fot. Audi

Systemy bezpieczeństwa w nowym Audi A3

Imponować ma wyposażenie, imponować ma także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy. Co znajdziemy w nowym A3? Wymieniamy najciekawsze rozwiązania:

  • Audi pre sense front i ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, pomaga zapobiegać wypadkom z innymi użytkownikami drogi,
  • ostrzeżenia o zmianie pasa,
  • ostrzeżenie o ruchu poprzecznym
  • wspomaganie parkowania
  • adaptacyjny asystent jazdy - utrzymuje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz pomaga w utrzymaniu się na wybranym pasie ruchu poprzez delikatne interwencje w elektromechaniczny układ kierowniczy. 

Kiedy nowe Audi A3 wejdzie do sprzedaży?

W większości europejskich krajów Audi powinno rozpocząć przyjmowanie zamówień jeszcze w tym miesiącu, a dostawy rozpoczną się w maju. Na zdjęciach widzicie premierową edycję A3 Sportback edition one. Ceny nowego A3 pozostają na razie tajemnicą. Poznamy je bliżej polskiej premiery.

Zobacz wideo >>> Czy to prawda, że kobiety nie radzą sobie z parkowaniem?
Więcej o:
Komentarze (9)
Nowe Audi A3 Sportback. Kompakt klasy premium po raz czwarty
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Adam

    0

    Ceny są na stronie Audi, zaskakująco niskie bo na poziomie Golfa 8 i Octavii 4.

  • Gość: Taki sobie

    0

    Z konfiguracji diesle 150 KM automat twyszedl, skromnie wyposażając, 170 k. Za momemn t diesli nie beda wpuszczać do Centrum Warszawy jak już nie wpuszczają diesli do paru miast niemieckich. Dodatkowo design nie odbiega od kia, smutne niemieckie wykończenia, szary, niebieski, czarny, skórzana tapicerka każda pod warunkiem, że czarna a 10 tys.
    A co najważniejsze, jak ktoś napisał, 75% oferty niemieckich aut to diesle co znaczy, że za parę lat bedą nas karać za emisje jak za uprawnienia CO2,sami uciekają z diesli.

  • Gość: Expert

    0

    Po co przepłacać? To samo co kia ceed lub Hyundai i30 Z nieco innym grillem. Do tego Niemcom farby brak, jak zwykle kolory obrzydliwe lub 12 tysięcy za kolor „ludzki”. Cena niebotyczna i wpychanie nam na siłę diesli, za które za kilka kat unia nas rypnie jak za węgiel (co2).

  • alben albus

    0

    Noc szczególnego bo tu klasa premium to tylko jako o bardzo dużej mocy, wyciskarka portfela nabywcy. Silnik tsi jest podatny na awarię gdy zbyt dynamicznie się prowadzi. Drogi szprot germanowozu w dzisiejszych czasach i unikam szerokim łukiem.

  • Gość: FdS

    Oceniono 4 razy 2

    Myślałem z boku, że to nowa KIA ceed

  • Gość: Pep

    Oceniono 11 razy 9

    *Kompakt klasy pseudopremium. Jedne, co jest tu premium i inne niż w Fordach, Oplach, Renaultach, Kiach, to cena.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX