DS 9 E-Tense oficjalnie. Francja doczekała się swojej limuzyny

DS 9 to luksusowy sedan francuskiej marki premium. Ma prawie 5 metrów długości, dwa układy hybrydowe E-Tense do wyboru, a kierowców ma przekonać wyjątkowymi detalami.
DS 9, symbol francuskiego know-how, właśnie nadjechał! Nasz nowy sedan został zaprojektowany jako hybryda E-Tense. Powstał, by zaoferować klientom to, co najlepsze - techniczną doskonałość, niezwykły komfort i niezrównany poziom wyrafinowania

- dumnie pisze o nowym modelu producent na oficjalnej polskiej stronie internetowej. Nie będzie chyba dla nikogo zaskoczeniem, że technicznie limuzyna bazuje oczywiście na Peugeocie 508. Jednak nie w wersji dostępnej w Polsce, a trochę dłuższym 508 L, który sprzedawany jest w Chinach. Dzięki temu DS 9 może zerkać w klasie premium na przedstawicieli segmentu E, np. Audi A6 albo BMW serii 5.

DS 9 mierzy 4 933 mm długości, 1 855 mm szerokości, 1 468 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 895 mm. Jeżeli porównamy go z bawarską piątką to okaże się, że oba auta są praktycznie identyczne na długość i szerokość, ale DS 9 przegrywa w kategorii "rozstaw osi" (BMW ma 2 975 mm).

DS 9 E-TenseDS 9 E-Tense fot. DS

Przy DS 9 w wielu informacjach zobaczycie dopisek "E-Tense". W DS-ie oznacza to zelektryfikowany napęd: hybrydę ładowaną z gniazdka lub napęd czysto elektryczny. Limuzyna stawia na hybrydy i będzie dostępna w dwóch wersjach. Bazowa ma napęd na przód i 250 KM, a topowe DS 9 to już napęd AWD oraz 360 KM. Na samym silniku elektrycznym francuski sedan ma się rozpędzić do 135 km/h, a akumulator o pojemności 11,9 kWh powinien zapewnić do 50 km zasięgu.

Podobnie jak nowe SUV-y producenta DS 9 będzie chciał się wyróżnić na tle niemieckich producentów, którzy dominują w tym segmencie, dbałością o detale oraz niepowtarzalnym, francuskim stylem z wieloma nawiązaniami do Paryża. DS stawia też na nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wsparcia oraz bogate wyposażenie z zakresu komfortu.

DS 9 E-TenseDS 9 E-Tense fot. DS

Poniżej zamieszczamy pierwszy film z DS 9, a w naszej galerii znajdziecie sporo zdjęć nowego modelu. Jak wam się podoba?

Zobacz wideo

DS 9DS 9 fot. DS

Więcej o:
Komentarze (47)
DS 9 oficjalnie. Francja doczekała się swojej limuzyny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • morenowa38

    Oceniono 41 razy 23

    Na kolana nie rzuca. I nic tu francuskiego, by wyróżniało się niczym C6... Bieda.

  • remo29

    Oceniono 26 razy 18

    Citroen się jakiś czas temu całkiem pogubił, wymyślili linię DS, ale nie wiem dla kogo; ten konkretny DS to coś jak niegdyś dla Renaulta Safrane - niby limuzyna, niby wszystko jest, ale... No właśnie, ale... C6 przyciągał oko jak proboszcz kopertę, a to to taki C-Elysee, tylko po wizycie w spa i u stylistki.

  • jac_l_w

    Oceniono 24 razy 14

    Nie zachwyca, jak prawdziwy DS, czy jego następcy. Niby nic złego, ale czegoś wyraźnie brak. No i pewnie skończy się jak, zwykle z francuskimi limuzynami bywa.

  • Gość: ŻABA

    Oceniono 14 razy 12

    Będzie widywany głównie u francuskich polityków i na francuskich filmach.

  • londonerr

    Oceniono 14 razy 10

    Ładny, ale hitu z tego nie będzie...

  • Gość: Lucek

    Oceniono 19 razy 7

    a jaki to ma silnik? Bo jak 2.0 to premium z tego takie same jak z mojej Skody :D

  • Gość: turysta

    Oceniono 6 razy 4

    Oby nie podzielił losu Vel Satisa, najbardziej luksowej francuskiej limuzyny ostatnich 50 lat.

  • fakej

    Oceniono 5 razy 3

    Citroen DS to był synonim luksusu i budzi pozytywne skojarzenia. Citroen to była do niedawna marka raczej budżetowa, ale dała się lubić. DS bez Citroena to jest jakieś niewiadomoco.

  • Gość: fio

    Oceniono 19 razy 3

    ładne to były saaby....teraz wszystkie są do siebie podobne, czyli nijakie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX