CEPiK 2.0. Ważne zmiany w historii pojazdu. Przebieg, okres ubezpieczenia i inne są już ogólnodostępne

Od 15 lutego w bazie CEPiK pojawiają się kolejne informacje o pojazdach. To oznacza bardzo ważne zmiany w aplikacjach Mój Pojazd i Historia Pojazdu.

Od 15 lutego w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców pojawiają się nowe informacje o samochodach. To ważne dla tych, którzy chcą sprawdzić historię samochodu czy motocykla, którym są zainteresowani. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny, numer VIN i datę pierwszej rejestracji. Co oprócz dotychczas dostępnych informacji jest teraz udostępniane?

CEPiK 2.0. Nowe informacje o historii pojazdu

  • Informacja o wymianie drogomierza;
  • odczyt stanu drogomierza, czyli przebieg;
  • informacje o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego;
  • data wygaśnięcia polisy OC;
  • data zgłoszenia kradzieży i odnalezienia pojazdu;
  • data dodatkowego badania technicznego;
  • informacje o istotnych szkodach.

Historia pojazduHistoria pojazdu Fot. HistoriaPojazdu.gov.pl

Historia Pojazdu i Mój Pojazd

Zmianę, która weszła w życie 15 lutego reguluje zmiana ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 15 marca 2019 r. To wtedy rozszerzono zakres danych gromadzonych w CEPiK.

Historia Pojazdu i Mój Pojazd to internetowe usługi, dzięki którym w szybki sposób można wygenerować raport dotyczący historii pojazdu, który np. chcemy kupić. Wystarczy podać numer rejestracyjny, numer VIN i datę pierwszej rejestracji. Wszystkie te dane znajdują się w dowodzie rejestracyjnym.

Zobacz wideo
Więcej o:
Komentarze (34)
CEPiK 2.0. Ważne zmiany w historii pojazdu. Przebieg, okres ubezpieczenia i inne są już ogólnodostępne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • stary_satyr

    Oceniono 6 razy 6

    w poprzedniej wersji przy data badania technicznego był widoczny przebieg.
    teraz przebieg się nie pojawia więc sprawdzenie wiarygodności deklarowanego przebiegu stało się właściwie niemożliwe. Wygląda to na błąd który powinien być naprawiony.

  • remo29

    Oceniono 5 razy 3

    Cepik uważa, że mam wcześniejszy model pojazdu, niż mam ;) Chyba muszę udać się po nowy dowód rej., bo widocznie producent się pomylił.

  • race444

    Oceniono 2 razy 2

    Czyli kolejny martwy przepis dlaczego ???????? W Niemczech jezeli ktos sprzedaje auto a jest drugim wlascicielem to nie pisze w umowie sprzedazy, np: oryginalny stan licznika 56 000 kilometrow tylko " aktualny odczytany stan licznika 56 000 kilometrow /abgelesener Kilometerstand lub abgelesene Tacho i na to trzeba zwracac uwage bo jezeli kupicie takie auto, np: w Polsce i stwierdzicie, ze stan licznika jest manipulowany to mozecie oddac sprawe do sadu tylko jak udowonice, ktory wlasciciel manipulowal przy liczniku czyli krotko jestescie bez szans zeby proces wygrac.

  • championshipmanager0102

    Oceniono 1 raz 1

    Art. 2 pkt 10a) Ustawy Prawo o ruchu drogowym: Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    Szkoda istotna - szkodę w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego pojazdu mającą wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, kwalifikującą pojazd do dodatkowego badania technicznego i stwierdzoną przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny lub przez zakład ubezpieczeń w związku z otrzymanym zgłoszeniem szkody z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia, o którym mowa w dziale II w grupach 3 i 10 załącznika do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381, 730 i 2217).

  • dublet

    Oceniono 2 razy 0

    Nowa broń? Myślałem, że dadzą kierowcom po Magnum i prawo odstrzelenia takiego handlarza! A takie "bronie" to se w dudę wsadźcie!

  • omniscio

    0

    znamienne, ze przykladowy pojazd zostal wyprodukowany w 1981 roku

  • Gość: Janek

    Oceniono 6 razy 0

    Kupujący nadal niewiele sprawdzi.... bo poza VIN potrzebuje danych z dowodu rejestracyjnego, a tych tak łatwo nie uzyska

  • kotekkot

    Oceniono 8 razy 0

    VIN nie wystarczy ? T VIN nie identyfikuje pojazdu?

  • temporary_email

    Oceniono 3 razy -1

    Największym problemem tego systemu jest wymagalność numerów rejestracyjnych. Mało który samochód w komisie jest zarejestrowany. Wystarczy go wyrejestrować i nie mamy dostępu do historii. Dlaczego nie wystarczy sam VIN?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX