Kierowcy z prawem jazdy kategorii B zyskają nowe uprawnienia

Dziś do 3,5 tony, od maja 2021 do 4,25 tony - opracowywana nowelizacja ustawy ma zwiększyć limit wagowy pojazdów, które będzie można prowadzić, mając prawo jazdy kategorii B.

Ministerstwo Infrastruktury chce zaproponować zmianę w ustawie o transporcie drogowym, która rozszerzy prawa posiadaczy kategorii B. Chodzi o zapis, który mówi, jakie pojazdy będą mogli prowadzić:

Pojazdem samochodowym zasilanym paliwami alternatywnymi o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t oraz nieprzekraczającej 4250 kg, jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej 3,5 t wynika z zastosowania paliw alternatywnych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, a informacja o tym przekroczeniu jest odnotowana w dowodzie rejestracyjnym.
Zobacz wideo Tak się traci prawo jazdy:

Nowe uprawnienia dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B

Proponowana zmiana miałaby wejść w życie 21 maja 2021 roku. Nie byłaby - jak widać powyżej - bezwarunkowa. Oprócz wspomnianego warunku o zasilaniu paliwami alternatywnymi ustawodawca zaznacza, że nowe prawo przysługiwałoby kierowcom posiadającym prawo jazdy od co najmniej dwóch lat.

Projekt trafił do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych.

Więcej o:
Komentarze (97)
Prawo jazdy kategorii B. Będą nowe uprawnienia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • belferka1950

    Oceniono 91 razy 79

    Pewnie chodzi o te opalane węglem. Ciągną tender i taki zestaw ma swoją masę.

  • Gość: Papa

    Oceniono 55 razy 45

    I do 6 ton jeśli masz księdza w rodzinie

  • wichura

    Oceniono 54 razy 34

    Szkoda, że motywacja ideologiczna a nie wynikająca z bezpieczeństwa ruchu drogowego.
    Czy auto elektryczne (bo o nie chodzi ustawodawcy - ciężkie baterie) ma krótszą drogę hamowania, mniejszą bezwładność czy potencjalnie spowoduje mniejsze szkody w razie kolizji niż ważące tyle samo auto "tradycyjne"? Chyba nie...

  • gedko

    Oceniono 29 razy 23

    Coś mi się widzi ze chcą wznowić produkcję poloneza i to tym razem na węgiel. (ostatnio duzo tego ciężkiego, alternatywnego paliwa w Polsce zalega...)

  • js08836

    Oceniono 26 razy 20

    Tu chodzi o duże SUV- i napędem elektrycznym i ich ciężkie akumulatory .

  • gibbonzlodzi

    Oceniono 20 razy 18

    Polska idzie w dobrą stronę. Wyśmienity pomysł, z duchem dobrej zmiany.
    Będzie można wziąć w tender dodatkowo 750 kg węgla lub koksu do opalania parowego turbozespołu w morawieckich elektrowozach. I nareszcie z Krakowa do Gdańska dojedziemy na jednym "tankowaniu" taczką i łopatą.
    Elektromobilność w Polsce to szansa na rozwój przemysłu wydobywczego kopalin energetycznych.

  • hubba-hubba

    Oceniono 18 razy 16

    A jak będzie się rozstrzygać, czy masa pojazdu przekracza 3,5 tony dlatego, że ma ciężkie akumulatory, czy dlatego, że jest on po prostu wielki i ciężki?
    Przepis jest kompletnie bez sensu, ograniczenie masy pojazdu dla kierowców kat. B do 3,5 t wynika z tego, że ciężkie auta inaczej się prowadzą, więc ich obsługa wymaga dodatkowego szkolenia i umiejętności - a co to za różnica, czy dodatkowa masa to akumulatory, czy ładunek na pace?

  • Gość: daarro2

    Oceniono 16 razy 14

    Ciekawe, że jak mam prawo jazdy B to muszę robić prawko na motocykl? a może by wystrczyło tylko zrobić jazdę...................

  • Gość: ZenonŻ

    Oceniono 12 razy 10

    Jak mniemam któryś minister jednak chce jeździć czymś większym, a uprawnień brak.
    Ciekaw jestem jak to się ma do przepisów w innych krajach - bo znowu się okaże, że u nas owszem, ale wszędzie taki kierowca będzie na widelcu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX