Nowy Seat Leon oficjalnie. Poznaliśmy silniki, hybrydy, wymiary, zupełnie nowe wnętrze i systemy

Nowy Seat Leon zadebiutował dzisiaj w Hiszpanii. Poznaliśmy jego wymiary, wygląd, silniki i nowoczesne wnętrze. Oto nowy Leon oficjalnie.

Na prezentacji nowego Seata Leona z naszej redakcji jest Piotrek i to on przygotuje dla was znacznie obszerniejszy materiał o nowym Leonie. Teraz przyjrzymy się najważniejszym informacjom o kolejnej generacji hiszpańskiego kompaktu.

Podobnie jak jego niemiecki brat bliźniak, nowy VW Golf, Leon bazuje na lekko zmodyfikowanej platformie MQB Evo. W naszej galerii znajdziecie pierwsze zdjęcia prasowe nowego Leona. Jak wam się podoba? Swoje wrażenia na żywo opisze Piotrek, ale warto zaznaczyć, że nowa stylistyka to poprawiona aerodynamika (współczynnik oporu jest lepszy o 8 proc.).

Nowy Seat Leon 2020Nowy Seat Leon 2020 fot. Seat

Nowy Leon będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych. 5-drzwiowy hatchback ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji. W wersji Sportstourer (a więc kombi) samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej.

Bagażnik? W hatchbacku się nie zmienił (380 l), ale w kombi jest większy o 30 l i pomieści standardowo 617 l.

Nowy Seat Leon 2020Nowy Seat Leon 2020 fot. Seat

Nowy Seat Leon - silniki

Oferta ma być bardzo bogata. Obejmie litrowe silniki 1.0 TSI R3 o mocy 90 KM i 110 KM oraz większą jednostkę 1.5 TSI w dwóch wersjach: 130 i 150 KM. Na razie najmocniejszą benzyną będzie 2.0 TSI o mocy 190 KM. Diesle mają być dwa - 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Nie zabraknie także Leona z 1,5-litrowym silnikiem TGI pod maską (napędzany CNG) o mocy 130 KM. Nie wiadomo jeszcze, czy ta wersja trafi do Polski. W zależności od silnika do wyboru będzie skrzynia ręczna lub automatyczna DSG.

Golf oferuje także silniki benzynowe w wydaniu eTSi z instalacją 48V, a więc tzw. miękkie hybrydy. I nie zabraknie ich w nowym Leonie. Leon eTSi będzie dostępny z 1.0 TSI 110 KM i 1.5 TSI 150 KM.

Obowiązkowa w ofercie nowoczesnego kompaktu jest teraz także hybryda ładowana z gniazdka. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).

Nowy Seat Leon 2020Nowy Seat Leon 2020 fot. Seat

Nowoczesne wnętrze i systemy

Na koniec zostawiliśmy wnętrze nowego Seata Leona. Tak samo jak w przypadku Golfa i Octavii mamy tu do czynienia z małą rewolucją. Przed oczami kierowcy umieszczono 10,5-calowe wirtualne zegary. Z kolei ekran dotykowy ma 8,25 cala (standard) lub 10 cali (opcja). System multimedialny Navi System obsługuje gesty i zaawansowane komendy głosowe. Nie ma też problemu, żeby połączyć się z telefonem (te można podładować indukcyjnie) za pomocą Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy Leon zaoferuje także rozbudowane usługi typu connect. Imponować ma lista pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. To choćby: proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania.

Nowy Seat Leon 2020Nowy Seat Leon 2020 fot. Seat

Do sprzedaży nowy Seat Leon wejdzie w drugiej połowie roku.

Do nowego Leona jeszcze wrócimy i to w tym tygodniu. Na razie dajcie nam znać, co o nim myślicie. Komentarze i sondaż są wasze.

Zobacz wideo
Czy podoba Ci się nowy Seat Leon?
Więcej o:
Komentarze (60)
Nowy Seat Leon oficjalnie. Poznaliśmy silniki, hybrydy, wymiary, zupełnie nowe wnętrze i systemy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Pep

    0

    Seat i30FocusMegane

  • Gość: Rysownik

    Oceniono 1 raz 1

    Seat zaczyna doganiać Opla w nijakości stylistyki. Ten samochód ma w sobie tyle charakteru i stylu co wózek sklepowy.

  • Gość: Irbis78

    0

    Hmmm, Taki Seat Focus i30 kombi.
    W sumie fajny dynamiczny design. Sylwetka nawiązuje moim zadaniem do Focusa, z zastrzeżeniem linii okien oczywiście. Wnętrze też jak mix Focusa i Hyundaia i30. To nic złego całość fajnie się spina w całość. Dobrze, że wewnątrz zrezygnowano z wielkiej połaci plastiku jak w Ibizie/Aronię, bo naprawdę wyglądała okropnie. Podobnie jak trójkątne reflektory, które teraz przeszczepili do do Fabii/Scalii. Szkoda tylko że cena poszybuje o 30% w górę. W sumie to wyszło na to, że Seat w końcu ma sportowy wygląd, Octavia stała się prawdziwą limuzyną, tylko Golf taki jakiś gładki i nijaki.

  • Gość: Future

    Oceniono 1 raz 1

    Ładna, smukła sylwetka, choć brak fizycznych przycisków to totalna porażka. Brakuje też ładnie obszytego hamulca ręcznego i ładnie wykonanego lewarka zmiany biegów w skrzyni manualnej. Liczę na moc.

  • Gość: szydek

    Oceniono 1 raz 1

    Teraz wszyscy po kolei wprowadzają do swoich najnowszych modeli układ hybrydowy ściągnięty od toyoty o tyle dobrze że biorą przykład od najlepszych

  • Gość: Leszek

    Oceniono 2 razy 0

    Hyundai i30 (Przód) skrzyżowany z Megane (Tył), w tańszej marce Volkswagena (zrobiony z najtańszego szajsu) - tylko brać :-D

  • viggen

    Oceniono 3 razy 3

    Mnie się podoba z zewnątrz. To, że każdy do każdego podobny, to już prawie norma... Ale wnętrze to porażka. Jak we wszystkich leonach od 2.gen począwszy. Jeździłem obecnym 1.5 150 km i - nie będąc zwolennikiem VAG - silnik bardzo kulturalny i relatywnie oszczędny. Nie wiadomo, jak będzie z trwałością. Reszta napędów to poligon doświadczalny, więc zapraszam saperów 😉

  • remo29

    Oceniono 5 razy 3

    Strasznie zachowawcza stylistyka, wygląda jak lifting. Nie sądziłem, że dożyję czasów, gdy spośród całej trójki VW/Seat/Skoda najciekawsza będzie ta ostatnia.

  • brutusnaidiotos

    Oceniono 4 razy 0

    No w końcu porządne hybrydy nie te toyoty wyjące i głośne i paliwożerne na trasie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX