Nowy Seat Leon oficjalnie. Poznaliśmy silniki, hybrydy, wymiary, zupełnie nowe wnętrze i systemy

Nowy Seat Leon zadebiutował dzisiaj w Hiszpanii. Poznaliśmy jego wymiary, wygląd, silniki i nowoczesne wnętrze. Oto nowy Leon oficjalnie.

Na prezentacji nowego Seata Leona z naszej redakcji jest Piotrek i to on przygotuje dla was znacznie obszerniejszy materiał o nowym Leonie. Teraz przyjrzymy się najważniejszym informacjom o kolejnej generacji hiszpańskiego kompaktu.

Podobnie jak jego niemiecki brat bliźniak, nowy VW Golf, Leon bazuje na lekko zmodyfikowanej platformie MQB Evo. W naszej galerii znajdziecie pierwsze zdjęcia prasowe nowego Leona. Jak wam się podoba? Swoje wrażenia na żywo opisze Piotrek, ale warto zaznaczyć, że nowa stylistyka to poprawiona aerodynamika (współczynnik oporu jest lepszy o 8 proc.).

Nowy Seat Leon 2020Nowy Seat Leon 2020 fot. Seat

Nowy Leon będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych. 5-drzwiowy hatchback ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji. W wersji Sportstourer (a więc kombi) samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej.

Bagażnik? W hatchbacku się nie zmienił (380 l), ale w kombi jest większy o 30 l i pomieści standardowo 617 l.

Nowy Seat Leon 2020Nowy Seat Leon 2020 fot. Seat

Nowy Seat Leon - silniki

Oferta ma być bardzo bogata. Obejmie litrowe silniki 1.0 TSI R3 o mocy 90 KM i 110 KM oraz większą jednostkę 1.5 TSI w dwóch wersjach: 130 i 150 KM. Na razie najmocniejszą benzyną będzie 2.0 TSI o mocy 190 KM. Diesle mają być dwa - 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Nie zabraknie także Leona z 1,5-litrowym silnikiem TGI pod maską (napędzany CNG) o mocy 130 KM. Nie wiadomo jeszcze, czy ta wersja trafi do Polski. W zależności od silnika do wyboru będzie skrzynia ręczna lub automatyczna DSG.

Golf oferuje także silniki benzynowe w wydaniu eTSi z instalacją 48V, a więc tzw. miękkie hybrydy. I nie zabraknie ich w nowym Leonie. Leon eTSi będzie dostępny z 1.0 TSI 110 KM i 1.5 TSI 150 KM.

Obowiązkowa w ofercie nowoczesnego kompaktu jest teraz także hybryda ładowana z gniazdka. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).

Nowy Seat Leon 2020Nowy Seat Leon 2020 fot. Seat

Nowoczesne wnętrze i systemy

Na koniec zostawiliśmy wnętrze nowego Seata Leona. Tak samo jak w przypadku Golfa i Octavii mamy tu do czynienia z małą rewolucją. Przed oczami kierowcy umieszczono 10,5-calowe wirtualne zegary. Z kolei ekran dotykowy ma 8,25 cala (standard) lub 10 cali (opcja). System multimedialny Navi System obsługuje gesty i zaawansowane komendy głosowe. Nie ma też problemu, żeby połączyć się z telefonem (te można podładować indukcyjnie) za pomocą Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy Leon zaoferuje także rozbudowane usługi typu connect. Imponować ma lista pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. To choćby: proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania.

Nowy Seat Leon 2020Nowy Seat Leon 2020 fot. Seat

Do sprzedaży nowy Seat Leon wejdzie w drugiej połowie roku.

Do nowego Leona jeszcze wrócimy i to w tym tygodniu. Na razie dajcie nam znać, co o nim myślicie. Komentarze i sondaż są wasze.

Zobacz wideo
Czy podoba Ci się nowy Seat Leon?
Więcej o:
Komentarze (60)
Nowy Seat Leon oficjalnie. Poznaliśmy silniki, hybrydy, wymiary, zupełnie nowe wnętrze i systemy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tylkoturbobenzyna

    Oceniono 58 razy 46

    Założę się, że podstawa to 89900 za 1.0 które nie ruszy z miejsca i z plastikami jakich nawet na Podkarpaciu nie wrzuciliby do pieca ...

  • Gość: Ludzi do domu

    Oceniono 25 razy 21

    A cena pewnie od 100 tys. Wersja jako tako jadąca od 120-130. Za Kompakt, który powinien kosztować 50-60.

  • Gość: FdS

    Oceniono 8 razy 6

    Z przodu trudno go będzie odróżnić od Hyundaia i30.

  • Gość: Wik

    Oceniono 12 razy 6

    Toż to jak Focus wygląda i w środku i na zewnątrz... Masakra - nuda, Panie, nuda... Wszytskie te auta takie same.

  • viggen

    Oceniono 3 razy 3

    Mnie się podoba z zewnątrz. To, że każdy do każdego podobny, to już prawie norma... Ale wnętrze to porażka. Jak we wszystkich leonach od 2.gen począwszy. Jeździłem obecnym 1.5 150 km i - nie będąc zwolennikiem VAG - silnik bardzo kulturalny i relatywnie oszczędny. Nie wiadomo, jak będzie z trwałością. Reszta napędów to poligon doświadczalny, więc zapraszam saperów 😉

  • remo29

    Oceniono 5 razy 3

    Strasznie zachowawcza stylistyka, wygląda jak lifting. Nie sądziłem, że dożyję czasów, gdy spośród całej trójki VW/Seat/Skoda najciekawsza będzie ta ostatnia.

  • Gość: Bert

    Oceniono 5 razy 3

    W nagłówki „rewolucja”, a moim zdaniem z zewnątrz to bardziej przypomina głęboki lifting. A w środku w porównaniu z poprzednikiem rzeczywiście zmiana, ale nie nazwałbym tego projektu czymś świeżym. Bardzo wtórne względem innych aut z grupy VW.

  • sakhal

    Oceniono 4 razy 2

    Poprzedni model (niestety) wyglada lepiej...
    Nie jestem fanem VAGa ale SEATy zawsze mi sie podobaly (kiedys nawet jednego mialem)
    Zawsze bylo to cos swiezego i nowoczesnego (pomijam wpadki typu Exeo narzucone przez VW)
    Poprzedni Leon wyglada swietnie (nie boje sie tego powiedziec - wciaz wyglada!)
    Ten nowy wyglada słabo.
    Przod to Hyundai a tył to Alfa. Zero swiezosci...
    Do tego kombi z perspektywy pokazywanej na zdjeciach to wyglada jak Tipo... dramat

  • Gość: darek

    Oceniono 6 razy 2

    Szału nie ma. Oczywiście wizualne zajawki były dużo ciekawsze. Zobaczyłem i zapomnę. Nuda....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX