Krajowa "siódemka" coraz bliżej. Kiedy Gdańsk połączy się z Warszawą?

Już niedługo kierowcy jeszcze szybciej przejadą z Warszawy do Gdańska. Wiosną ruszą kolejne prace na trasie S7, tym razem pomiędzy Mławą i Napierkami. Są też duże plany dotyczące przebudowy "siódemki" pod Warszawą.

Krajowa "siódemka" nabiera kształtów. Trasa z Warszawy do Trójmiasta niemal w całości ma już status drogi ekspresowej. Jedynie na kilku odcinkach wciąż ma przekrój jednopasmowej drogi krajowej (DK7). Dotyczy to choćby fragmentu pomiędzy Płońskiem a Mławą. Kierowcy podróżujący tamtędy mogą jednak śledzić zmiany na placu budowy przyszłej S7. Wiosną rozpoczną się również roboty na odcinku pomiędzy Mławą i Napierkami.

Kierowcy podróżujący na trasie Warszawa-Trójmiasto mają do dyspozycji 200 km trasy S7 od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim

Trasa DK7, krajowa siódemka, GDDKiATrasa DK7, krajowa siódemka, GDDKiA GDDKiA

Podróż przez plac budowy

Dla odcinka Napierki - Mława trwa jeszcze postępowanie administracyjne związane z wydaniem decyzji ZRID. Procedura powinna zakończyć się w lutym. W październiku 2019 r. uzyskano decyzję ZRID dla odcinka Mława - Strzegowo, a z końcem sierpnia 2019 r. dla dwóch kolejnych odcinków: Strzegowo - Pieńki oraz Pieńki - Płońsk. Trwają badania ofert firm ubiegających się o realizację trzech kolejnych odcinków.

Dalsze plany

W planach jest przebudowa kolejnych trzech odcinków S7 od końca obwodnicy Płońska do Czosnowa. To około 35 km drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej DK7. Rozbudowane zostaną istniejące węzły drogowe, a most na Wiśle w Zakroczymiu zyska chodnik i ścieżkę rowerową. Fragment ten ma zostać oddany do ruchu w 2024 roku.

W przygotowaniu wjazd do Warszawy

Projektanci pracują nad koncepcją programową dwóch odcinków, które połączą S7 z Trasą Armii Krajowej objeżdżającą Warszawę od północy fragmentami S7 i S8. Odcinek od Czosnowa do Kiełpina będzie prowadził po śladzie obecnej DK7, natomiast od Kiełpina do Warszawy - po nowym przebiegu, przechodząc m.in. przez dzielnicę Bemowo.

Trasa S7, krajowa siódemka, GDDKiATrasa S7, krajowa siódemka, GDDKiA GDDKiA

Więcej o:
Komentarze (8)
Krajowa "siódemka" coraz bliżej. Kiedy Gdańsk połączy się z Warszawą?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: LG

    Oceniono 9 razy 7

    "Trasa z Warszawy do Trójmiasta niemal w całości ma już status drogi ekspresowej" […] - droga ekspresowa na ww. odcinku to jakieś 60% trasy. To jest niemal? Mam wrażenie, że w ostatnich latach GDDKiA bierze udział w jakiś zawodach "Mistrz propagandy" - zresztą nie oni jedyni...

  • miromaz

    Oceniono 6 razy 4

    A co z obwodnicą Łomianek? Bo chyba zdjęcie dobie sprawę, że w obecnym stanie rzeczy to bez obwodnicy Łomianek korek będzie się zaczynał daleko przed Czosnowem.
    I co ze wschodnią obwodnicą Warszawy przez Wesołą? Brak kasy czy co???

  • susceptant

    Oceniono 6 razy 4

    "Krajowa "siódemka" nabiera kształtów. Trasa z Warszawy do Trójmiasta niemal w całości ma już status drogi ekspresowej. Jedynie na kilku odcinkach wciąż ma przekrój jednopasmowej drogi krajowej (DK7)".
    Redaktorze, od Warszawy do obwodnicy Płońska jest to też w większości dk7, tylko, że dwujezdniowa. Są na niej jednopoziomowe skrzyżowania, przejścia dla pieszych, sygnalizacja świetlna. Wyjątkiem jest ok. 15 km odcinek Zakroczym-Czosnów - tu jest S7.

  • Gość: hans

    Oceniono 6 razy 0

    Olbrzymi sukces. Już za 10 lat pojedziemy tą drogą bezpośrednio z Warszawy nad morze.

  • kamila3345

    Oceniono 7 razy -3

    Kto zaplanował ta drogę w szczerym polu a nie np bliżej Olsztyna czy Ciechanowa?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX