Kia wyceniła kompaktowe hybrydy plug-in. XCeed i Ceed kombi za niecałe 130 tys. zł

Dwa kompaktowe modele z gamy Kii pojawiły się na rynku jako hybrydy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Kia Ceed kombi i crossover XCeed właśnie zostały wycenione. Trzeba za nie zapłacić około 130 tysięcy złotych.

Do sprzedaży właśnie trafiają dwie hybrydy z Korei. Ceed kombi i XCeed dostępne są jako hybrydy typu plug-in. Ich zasięg na energii elektrycznej wynosi około 60 kilometrów, więc podczas codziennej eksploatacji na trasie dom-praca-dom spokojnie mogą być wykorzystywane jako samochody bezemisyjne.

Układ napędowy XCeeda i Ceeda kombi PHEV składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM a maksymalny moment obrotowy to 265 Nm. Dzięki temu Ceed kombi PHEV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeed PHEV - w 11 sekund. Napęd jest przekazywany na koła za pomocą 6-biegowej dwusprzęgłowej przekładni z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Takie rozwiązanie jest znacznie przyjemniejsze dla kierowcy od jazdy z bezstopniową skrzynią biegów montowaną w większości samochodów hybrydowych.

Kia Ceed SW PHEV 2020, hybryda plug-inKia Ceed SW PHEV 2020, hybryda plug-in Kia

Ile kosztuje hybryda ładowana z gniazdka?

Ceny Ceeda kombi i XCeeda w wersji hybrydowej typu plug-in wynoszą odpowiednio 127 990 zł i 129 990 zł. Ceny dotyczą wersji wyposażenia L, która w standardzie w obu modelach oferuje m.in.:

  • Klimatyzację automatyczną
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • Kia Smart Key - system otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka
  • Kolorowy wyświetlacz LCD komputera pokładowego o przekątnej 4.2”
  • Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu

Wersje PHEV seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym (opcjonalnie dostępny jest system z ekranem o przekątnej 10,25"). Na ekranie mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Dodatkowo można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej.

Kia XCeed PHEV 2020, hybryda plug-inKia XCeed PHEV 2020, hybryda plug-in Kia

Więcej o:
Komentarze (8)
Kia wyceniła kompaktowe hybrydy plug-in. XCeed i Ceed kombi za niecałe 130 tys. zł
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gregor

    0

    Jeśli taki samochodzik kosztuje połowę tego co mieszkanie 60m2, to albo o jest za drogi albo nieruchomości za tanie.

  • Gość: SKF

    0

    "Takie rozwiązanie jest znacznie przyjemniejsze dla kierowcy od jazdy z bezstopniową skrzynią biegów montowaną w większości samochodów hybrydowych." - ale bardziej zawodne niz przekladnia planetarna.

  • ghs blar

    0

    A prądu wystarczy na magiczne 50km. Tak by w testach norm spalin znów wyszły cudowne farmazony.

  • Gość: LOL

    Oceniono 2 razy -2

    Koszt wymiany łańcucha w CVT jest o niebo niższy niż remont skrzyni 2-sprzęgłowej. Obecne e-CVT, to już nie to samo co stara z przed 5 lat CVT. Pojeździ dłużej i ciszej.

  • Gość: acc

    Oceniono 3 razy -3

    kija nie potrafi robic hybryd

  • Gość: hf

    Oceniono 6 razy -4

    20 tyß wiecej od wzoru hybryd Tpyoty ?
    Corolla to Corolla a nie podrobka niedopracowana

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX