Mazda 3 - podstawowa wersja drożeje, ale ma mocniejszy silnik

Początek 2020 roku przyniósł pewne zmiany w cenniku i gamie silnikowej Mazdy 3. Kompaktowy model podrożał o 5 tysięcy złotych, ale pod maskę trafiła mocniejsza jednostka napędowa.

Jeszcze pół roku temu Mazda 3 z dwulitrowym silnikiem SkyActiv-G o mocy 122 KM kosztowała 94 900 zł. Teraz za bazową trójkę zapłacimy 99 900 zł. Z oferty zniknął jednak 122-konny motor, a jego miejsce zajęła jednostka 2.0 o mocy 150 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian - nadal wynosi 213 Nm i jest dostępny od 4000 obr./min.

Szybsza i oszczędniejsza

Producent deklaruje, że podniesienie mocy (oraz ceny) ma same zalety. Przede wszystkim auto ma być bardziej ekonomiczne - katalog obiecuje średnie zużycie paliwa wg procedury WLTP na poziomie 6,0–6,1 l/100 km (wcześniej wynosiło 6,2–6,3 l/100 km). Więcej koni mechanicznych ma się przełożyć także na dynamikę - przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma potrwać 9,1 s, a nie 10,4 s jak to było w przypadku poprzedniego wariantu dwulitrowej jednostki. Zwiększenie mocy przyniosło jeszcze jedną zaletę - obniżenie emisji dwutlenku węgla ze 142 h/km na 136/138 g/km.

Mazda 3 hatchback Soul Red Crystal, Skyactiv-XMazda 3 hatchback Soul Red Crystal, Skyactiv-X Mazda

Wyposażenie standardowe

Bazowa wersja Mazdy 3 nosi nazwę Kai i oferuje całkiem bogate wyposażenie standardowe. Na pokładzie znajdziemy m.in.

  • Aktywny tempomat
  • System e-Call
  • System zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
  • System utrzymywania pojazdu w pasie ruchu (LAS)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold z układem wspomagającym ruszanie na wzniesieniu (HLA)
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
  • Tylne czujniki parkowania tylne
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
  • Cyfrowe zegary o przekątnej 7 cali
  • Multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect z ekranem o przekątnej 8,8”
  • Nawigacja
  • Przednie reflektory diodowe (LED) ze spryskiwaczami
  • Czarna podsufitka (hatchback) / beżowa podsufitka (sedan)

Nowa Mazda 3Nowa Mazda 3 fot. Tomasz Korniejew

Nowy cennik

Po zmianach w cenniku i gamie modelowej, najtańsza Mazda 3 kosztuje 99 900 zł. Mamy wówczas do czynienia z bazową wersją wyposażenia Kai, 2-litrowym silnikiem o mocy 150 KM i manualną skrzynią biegów. Taka cena dotyczy zarówno hatchbacka jak i wersji sedan. Decydując się na wariant z automatyczną przekładnią, trzeba być przygotowanym na wydatek 107 900 zł.

Mimo, że cena bazowego modelu nieco wzrosła, wersja z silnikiem SkyActiv-X jest teraz tańsza. jeszcze kilka miesięcy temu musieliśmy za nią zapłacić 112 900 zł, a teraz za 180-konny wariant z manualną skrzynią biegów zapłacimy 109 900 zł.

Mazda 3 sedan 2.0 Skyactiv-GMazda 3 sedan 2.0 Skyactiv-G fot. materiały prasowe

Więcej o:
Komentarze (10)
Mazda 3 - podstawowa wersja drożeje, ale ma mocniejszy silnik
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: belmi

    Oceniono 3 razy 1

    Tak jak i w corolli mamy teraz 2.0 180KM co sprawia, że jest bardziej dynamiczna

  • Gość: Adam

    Oceniono 3 razy 1

    Nadal jest tańsza od podstawowej wersji Octavii IV 1.5 Ambiente i Golfa 8 1.5 Life

  • Gość: Marek

    0

    Koszt samochodu to koszt utraty wartości, a nie zakupu.

  • Gość: lechutek

    Oceniono 2 razy 0

    To nie sa ceny do zaakceptowania-nie dla tej klasy samochodu! 102990 zł kosztuje sztuka nówka-pewna -duze kombi ze 180 KM silnikiem -bagaznik 600 l/w Mazdzie 420 l !/ i 2 x taka gwarancj a jak w Mazdzie. moze rok, moze 2 lata max i modelu nie ma na rynku ! 2 lata temu Mazda 3 ze 165 Km , bardzo dobrym 2-litrowym silnikiem kosztowała 85 tys zł ! I tamten silnik przezyje wszystkie pozostałe !

  • Gość: lechutek

    Oceniono 4 razy 0

    Za te pieniadze - to nieopłacalne. Choć miałem kilka Mazd 3 -to dzis ten model wg mnie padnie i to niebawem. Za 95990 zl mozna mieć duze kombi / bagaznik 580 l/ze 163 KM silnikiem i

  • Gość: Poskoky

    Oceniono 1 raz -1

    Mazda obecnie to tylko fanatyków tej nędznej marki. Wszyscy rozgarnięci wybierają niemiecką motoryzację.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX