Ford S-Max i Galaxy zostają na rynku jako hybrydy

Minivany tracą popularność na rzecz wszechobecnych SUV-ów. Widać to u wielu producentów. Ford jednak oparł się trendom i postanowił zostawić na rynku dwa rodzinne flagowce. Nie obyło się jednak bez dostosowania ich do dzisiejszych czasów - pod maskę S-Maxa i Galaxy trafią mocne hybrydy.

Jeremy Clarkson powiedział kiedyś, że nic dobitniej nie powie o tobie, że machnąłeś ręką na życie, jak fakt, że jeździć minivanem. I faktycznie aut tego typu jest na ulicach coraz mniej. Zastąpiły je mniej lub bardziej praktyczne SUV-y. Jednak to tylko pogoń za modą, bo jeśli macie czwórkę dzieci i psa, to żaden samochód nie będzie bardziej praktyczny, niż właśnie minivan.

Najwięksi rodzinni zawodnicy Forda zostają na rynku w mocno unowocześnionych wersjach. S-Max i Galaxy niedawno przeszły istotne liftingi, ale nie znaliśmy informacji o jednostkach napędowych. Teraz Ford ujawnił wszystkie tajemnice - wiadomo, że w gamach silnikowych pojawi się motor z nowej Kugi.

2019 Ford S-MAX2019 Ford S-MAX Ford

Precz z downsizingiem

Zarówno Ford S-Max jak i Galaxy będą oferowane z 2,5-litrową jednostką benzynową o mocy ponad 200 KM. Benzynowy motor pracujący w cyklu Atkinsona ma generować 210 Nm maksymalnego momentu obrotowego, jednak pojawi się wsparcie niedużego silnika elektrycznego. Amerykańskie minivany będą w stanie przejechać całkiem spory dystans w trybie bezemisyjnym. Kuga z takim samym zespołem napędowym i bateriom 14,4 kWh na motorze elektrycznym przejedzie 50 km.

Więcej o nowym Fordzie Kuga pisaliśmy tutaj: Nowy Ford Kuga już z polskimi cenami. Cennik otwiera niecałe 105 tysięcy złotych

Praktyczność przede wszystkim

Główną bolączką hybryd budowanych w oparciu o samochody z konwencjonalnym napędem, jest utrata miejsca w kabinie/bagażniku po montażu baterii. Inżynierom Forda udało się jednak tak wszystko upakować, że zapowiadają równie przestronne wnętrza jak w egzemplarzach spalinowych. S-Max będzie występował w pięcio- i siedmioosobowej konfiguracji, a Galaxy standardowo będzie wyposażone w siedem siedzeń.

2019 Ford Galaxy2019 Ford Galaxy Ford

Więcej o:
Komentarze (6)
Ford S-Max i Galaxy zostają na rynku jako hybrydy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: box

    Oceniono 2 razy 0

    Czy przypadkiem to nie jest rozwiązanie toyoty z, którego tak wielu kiedyś szydziło? a teraz proszę w co drugim aucie takie rozwiązanie jest praktykowane

  • 4slash

    0

    Az chce się czytać. Tak ładnie po polsku.
    "Kuga z takim samym zespołem napędowym i bateriom 14,4 kWh na motorze elektrycznym przejedzie 50 km."

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX