Toyota GR Supra z kolejną wersją silnikową. Do Europy dotrze wariant 2.0

Toyota Supra wywołała niemałe zamieszanie swoim pojawieniem się na rynku. Marka rozszerza gamę silnikową kultowego modelu. Do trzylitrowej jednostki dołączy doładowany silnik 2.0.

Toyota GR Supra zadebiutowała na North American International Auto Show 2019 w Detroit. Auto było zapowiadane z trzylitrową rzędową szóstką, a teraz na rynku europejskim pojawi się 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Nowa jednostka napędowa ma pozwolić legendarnej Suprze trafić do szerszego grona klientów.

Nowy silnik 2.0 z doładowaniem

Nowy silnik to czterocylindrowa 2-litrowa jednostka z turbodoładowaniem (turbosprężarka typu twin-scroll), oferująca 258 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać 5,2 sekundy, a maksymalna prędkość to 250 km/h. Silnik zestawiono z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF.

Toyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji SpeedwayToyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji Speedway Toyota

Idealny rozkład masy

Nowa jednostka jest dużo lżejsza od sześciocylindrowego motoru. Mniejsze wymiary i niższa masa wpływają korzystnie na prowadzenie samochodu. Kompaktowa konstrukcja redukuje masę całkowitą samochodu o 100 kg. Dzięki mniejszym rozmiarom, konstruktorom udało się umieścić silnik bliżej środka pojazdu, co poprawia charakterystykę samochodu i zapewnia idealne rozłożenie masy w stosunku 50:50.

Co ciekawe, nowa Supra ma najlepszy możliwy stosunek rozstawu osi do rozstawu kół, co jeszcze bardziej przekłada się na precyzyjne prowadzenie. We wszystkich modelach GR Supry proporcja ta wynosi 1,55.

Toyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji SpeedwayToyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji Speedway Toyota

Zwinność i stabilne prowadzenie w zakrętach były naszymi priorytetami. Pracowaliśmy nad obniżeniem masy auta, chcąc uzyskać idealny rozkład mas. To było duże wyzwanie, ale żadne kompromisy nie wchodziły w grę

– powiedział Tetsuya Tada, główny inżynier GR Supry.

Wyposażenie i opcje

W podstawowej specyfikacji 2-litrowa Toyota GR Supra będzie oferowana w wersji Dynamic. W standardzie ma 18-calowe felgi aluminiowe, system audio z czterema głośnikami i wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala oraz sportowe fotele obite Alcantarą. Na pokład trafi też pakiet Toyota Super Safety z systemami ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, systemem ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu, adaptacyjnym tempomatem i systemem rozpoznającym znaki drogowe. Standardowym wyposażeniem w wersji Dynamic będzie również system nawigacji.

Toyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji SpeedwayToyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji Speedway Toyota

Edycja limitowana - tylko 200 sztuk

Wprowadzeniu na rynek dwulitrowej Supry będzie towarzyszyć limitowana edycja Fuji Speedway. Auto będzie wyróżniać się białym metalicznym lakierem z czarnymi, matowymi 19-calowymi felgami i czerwonymi lusterkami. Deska rozdzielcza będzie wykończona wstawkami z włókna węglowego oraz obiciami z czarno-czerwonej Alcantary. Kolorystyka nawiązuje do oficjalnych barw zespołu Toyota Gazoo Racing.

Wersja Fuji Speedway zawiera również aktywny dyferencjał, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce. Toyota GR Supra w limitowanej edycji będzie oferowana tylko na początku sprzedaży, a liczba egzemplarzy została ograniczona do 200.

Produkcja dwulitrowej GR Supry ruszy już niedługo. Rozpoczęcie sprzedaży w Europie zaplanowane jest na marzec 2020 roku.

Toyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji Speedway, Toyota GR YarisToyota GR Supra 2.0, edycja limitowana Fuji Speedway, Toyota GR Yaris Toyota

Więcej o:
Copyright © Agora SA