Mercedes i BMW stoczyły w 2019 r. walkę o tytuł globalnego lidera klasy premium. Wynik taki sam jak w Polsce

W Polsce Mercedes i BMW do końca grudnia walczyły o miano marki premium numer 1 w 2019 r. Identyczny pojedynek toczył się w skali całego świata. I zakończył się takim samym wynikiem, co nad Wisłą.

Mercedes przed BMW, ale z niewielką przewagą. Tak zakończył się rok 2019 r. na polskim rynku premium. I identyczną sytuację obserwujemy w globalnych statystykach za zeszłe dwanaście miesięcy. Niemiecki pojedynek robi się coraz bardziej zacięty. Wynik to 2,34 do 2,17 dla Stuttgartu.

Mercedes na całym świecie sprzedał 2,34 miliona samochodów. Marka odnotowała rekordowe wyniki w Stanach Zjednoczonych, Niemczech oraz Chinach. Świetną sprzedaż napędzają przede wszystkim SUV-y i najwyższe wersje limuzyn z gwiazdą na masce. Ciekawostką jest rynek chiński, gdzie Mercedes poprawił się rok do roku o 6,2 proc. - serwis Autonews Europe podaje, że Daimler w Państwie Środka sprzedawał średnio 700 Mercedesów w najbardziej luksusowym wydaniu z dopiskiem Maybach miesięcznie. Imponująca liczba, bo to jedne z najdroższych limuzyn na świecie. W Polsce ceny Mercedesa-Maybacha Klasy S startują od 682 300 zł (560) lub 915 600 zł (650).

Mercedes był liderem nie tylko w Polsce. Rok zakończył na pierwszym miejscu m.in. w Niemczech, USA, Zjednoczonym Królestwie, Francji, Szwajcarii, Południowej Korei, Japonii, Australii, Kanadzie i RPA.

BMW może się pochwalić niewiele gorszym wynikiem. Bawarczycy na całym świecie sprzedali 2,17 miliona samochodów i cały czas nawiązywali z Mercedesem równorzędną walkę. 2019 był rekordowym rokiem dla marki. Co więcej, jako grupa BMW sprzedało więcej samochodów osobowych niż Daimler. Jeżeli do BMW dodamy jeszcze MINI oraz Rolls-Royce'a to koncern zakończył 2019 r. z 2,52 miliona sprzedanych aut. Dla Daimlera to ok. 2,34 miliona - do Mercedesa dorzucamy sprzedaż Smarta.

A kto zajął trzecie miejsce? Tutaj również sytuacja taka sama jak w Polsce - już z wyraźną stratą (1,85 miliona rejestracji na całym świecie) podium zamyka Audi.

Zobacz wideo
Więcej o:
Komentarze (6)
Mercedes i BMW stoczyły w 2019 r. walkę o tytuł globalnego lidera klasy premium. Wynik taki sam jak w Polsce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Dghv

    0

    Ktos postanowil nie wyglupiac sie do konca i pominal milczeniwm "ile sprzedalo sie w Polsce" :-) Jaki byl wynik? Sprzedano dwa mercedesy i jeden bmw? :-) "polski rynek" to dacie i inne fiaty. Nawet takich biedawozow sprzedalo sie niebotyczne ilosci w postaci... 2tys sztuk

  • Gość: Dawid

    Oceniono 2 razy 0

    Na co dzień nie jeżdżę takimi autami. Zdarzy mi się czasem pojeździć jak wypożyczę sobie AMG czy M3 z wypożyczalni Car4VIP. Raz na jakiś czas można coś potestować. Co do zakupu, hmmmm raczej nie byłbym przekonany, ale tak właśnie co jakiś czas sobie pojeździć, bardzo spoko.

  • Gość: Lucek

    Oceniono 4 razy -2

    Panie redaktorze dlaczego pan kłamie w USA wygrało bmw a w Europie Mercedes ale jeżeli chodzi o sprzedasz całego koncernu to wygrało bmw

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX