Orlen otworzy w Niemczech stację pod swoją marką. To kolejny krok w ekspansji PKN poza Polską

Orlen już w zeszłym roku rozpoczął wprowadzanie dobrze nam znanej marki i charakterystycznego logotypu z orłem na swoich zagranicznych stacjach. W Niemczech powstała teraz pierwsza stacja Orlenu.

PKN Orlen ma już mocno ugruntowaną pozycję na rynkach niemieckich, czeskim i słowackim, ale stacje koncernu działają tam pod lokalnymi markami. Benzina na Słowacji i Czechach oraz star - w Niemczech. W zeszłym roku rozpoczęto wprowadzanie na wszystkich stacjach marki Orlen. Zdecydowano się na proces cobrandingu. Co to oznacza? Początkowo na stacjach będą obok siebie funkcjonować dwa logotypy, żeby budować w klientach świadomość marki.

Logotyp Grupy ORLEN pojawił się już na wszystkich 586 stacjach star w Niemczech, a także na 405 z 415 stacji w Czechach i 8 z 10 stacji na Słowacji działających pod marką Benzina. Oznakowane nim zostały dystrybutory, pylony cenowe oraz ekrany wewnątrz stacji. Koncern jest obecny także na Litwie, jednak tam wszystkie stacje od początku funkcjonują wyłącznie pod brandem Orlen.

Nasza działalność biznesowa pozytywnie wpływa na ocenę krajowej gospodarki, dlatego zależy nam, żeby jeszcze bardziej wzmacniać pozycję PKN ORLEN za granicą. Spójny wizerunek na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni, pozwoli nam pełniej wykorzystywać nasz potencjał. Umożliwi też dotarcie do nowych grup docelowych, a tym samym będzie wspierać naszą sprzedaż

- mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen. Z czasem wszystkie zagraniczne stacje będą Orlenami, czego najlepszym przykładem jest testowa stacja tylko pod marką Orlen w Seeberg-Ost pod Berlinem, przy autostradzie nr 10. Jej otwarcie zaplanowano na marzec 2020 r. Kluczowa w budowaniu rozpoznawalności polskiej sieci będzie odgrywała obecność PKN w sportach motorowych. Zwłaszcza w F1. Już w zeszłym roku koncern współpracował z Williamsem, a w tym poszedł o krok dalej i został sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo. Robert Kubica będzie trzecim kierowcą włoskiej stajni. Tak komentuje to prezes;

Proces ujednolicania wizerunku stacji będziemy wzmacniać poprzez dalsze zaangażowanie w jedną z najpopularniejszych dyscyplin na świecie, czyli Formułę 1, w której w nadchodzącym sezonie będziemy obecni jako sponsor tytularny zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN.

>>> Zobacz. Robert Kubica: Chętnie spotkałbym się z Jose Mourinho i Zlatanem Ibrahimoviciem

Zobacz wideo
Więcej o: