Nowy członek rodziny kompaktowych SUV-ów Porsche zyskał między innymi oznaczenie GTS, pochodzące od słów Gran Turismo Sport. To zasługa jego niezrównanej dynamiki jazdy
- chwali się Porsche w oficjalnym komunikacie prasowym. Mówimy więc "sprawdzam". Czym nowe Porsche Macan GTS chce zdobyć serca bogatych kierowców? Bogatych, bo to propozycja z samego szczytu swojego segmentu. Cennik nowego Macana GTS otwiera nad Wisłą 366 000 złotych, ale pamiętajcie, że w markach premium to zwykle dopiero początek wydatków.
>>> Porsche 911 Carrera S to zwycięzca plebiscytu The Best of Moto. Sprawdzamy, jak jeździ:
Zużycie benzyny? Producent deklaruje 9,6 l/100 km, ale możemy się spodziewać znacznie wyższych wyników. Porsche zmierzyło spalanie zgodnie ze starszą normą NEDC.
Wersja GTS to nie tylko prawdziwie sportowe osiągi i prowadzenie, ale także ciekawy pakiet stylistyczny - w oczy rzucają się przede wszystkim czarne, 20-calowe obręcze kół RS Spyder Design, czerwone zaciski hamulcowe, ozdobne czarne listwy z błyszczącym wykończeniem. W ogóle wersja GTS będzie się wyróżniać właśnie czarnymi motywami i akcentami.
A co we wnętrzu? Jak przystało na wersję GTS, mieszanka samochodu sportowego i luksusowego. Standardem jest tu wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami, które mają zapewniać świetne trzymanie boczne w zakrętach. Macan GTS korzysta oczywiście ze wszystkich nowości, jakie w modelu pojawiły się niedawno. Mamy więc do czynienia z jednym z najnowocześniejszych i najlepiej wyposażonych SUV-ów na rynku.
Nowe Porsche Macan GTS niedługo pojawi się na polskich ulicach. Można je już zamawiać. Tak jak wspomnieliśmy na początku, 380-konnego Macana wyceniono na 366 000 zł.