Która marka sprzedała najwięcej aut w Europie w listopadzie? W wynikach wciąż widać zamieszanie z WLTP

Z pewnością nie zdziwi was odpowiedź na pytanie z tytułu - Volkswagen. To akurat żadna nowość, ale na europejskim rynku sporo się dzieje. Branża powoli wraca do normy po zeszłorocznym zamieszaniu związanym z WLTP.

W listopadzie w Europie zarejestrowano ponad 1,2 miliona nowych samochodów, a to oznacza, że poprawę w porównaniu z listopadem 2018 r. o 4,5 proc. Wyraźny wzrost rejestracji nie powinien jednak dziwić, bo jeszcze lepiej na tle poprzedniego roku wypadły tegoroczne wrzesień (+14,4 proc.) oraz październik (+8,6 proc.). IBRM SAMAR zwraca jednak uwagę, że wzrosty rejestracji nie są związane z nagłym gwałtownym ożywieniem rynku, a raczej spustoszeniem, jakie w zeszłym roku siało WLTP.

Przypomnijmy, nowa norma miała wejść w życie na jesieni 2018 r. W miesiącach poprzedzających ten moment dealerzy na masową skalę rejestrowali samochody, który by nie zdążyły przejść homologacji. Stąd rekordy "sprzedaży" w okresie wakacyjnym, a później jedna z najgorszych jesieni w Europie od wielu lat. Kierowcy kupowali w salonach już zarejestrowane wcześniej auta. Teraz rynek powoli wraca do normy, a większość producentów notuje wzrosty. Najlepiej widać to na przykładzie Audi, które wyjątkowo mocno odczuło zeszłoroczne zamieszanie, a teraz jest na prawie 40-procentowym plusie.

Sprzedaż samochodów w Europie, listopad 2019 r.:

  1. Volkswagen: 149 192 sztuki (+9,3 proc.)
  2. Renault: 79 822 (+11,3 proc.)
  3. Mercedes-Benz: 76 003 (+1,6 proc.)
  4. Peugeot: 74 427 (-1,2 proc.)
  5. Ford: 73 969 (+3,4 proc.)
  6. BMW: 69 540 (+3,5 proc.)
  7. Skoda: 61 510 (-0,9 proc.)
  8. Toyota: 56 913 (+5,6 proc.)
  9. Audi: 53 548 (+39,4 proc.)
  10. Opel/Vauxhall: 51 400 (-22,1 proc.)

Statystyki dotyczą Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA). Do państw Wspólnoty dodajemy więc jeszcze rejestracje samochodów ze Szwajcarii, Norwegii, Islandii oraz Liechtensteinu.

>>> Pod maską luksusowego Porsche przemycał zegarki na Ukrainę:

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA