Łada Niva po 40 latach wciąż w formie? Łada 4x4 po lekkim liftingu

Łada Niva weszła do sprzedaży w 1977 roku i, choć po drodze zmieniła nazwę na 4x4, to wciąż nie zmieniła się koncepcja modelu. Łada 4x4 przeszła właśnie kolejny lifting. Zauważycie zmiany?

Jeżeli coś jest dobre, to po co to zmieniać? Takie pytanie od 1977 roku najwyraźniej zadają sobie Rosjanie przy kolejnych liftingach Nivy i ani razu przez te ponad 40 lat nie zdecydowali się na drastyczne zmiany w prostej terenówce. Łada wciąż wywiązuje się z zadań, jakie stawiają przed nią jej kierowcy. Warto przypomnieć, że auto ze zdjęć, które powszechnie nazywamy Nivą oficjalnie nosi imię 4x4. Prawa do "Nivy" posiada bowiem koncern General Motors, a Łada trafiła pod skrzydła Renault.

Co zmienia się w Ładzie 4x4 na rok 2020? Modyfikacje nadwozia dostrzegą najwięksi miłośnicy modelu - te najbardziej zauważalne to nowe reflektory przeciwmgielne dla wersji Urban, reszta to delikatna kosmetyka.

Łada 4x4 2020Łada 4x4 2020 fot. Łada

Znacznie więcej zmieniło się za to w surowym wnętrzu, bo Łada 4x4 dostała kilka nowości. Choćby przeprojektowany panel obsługi wentylacji, nowe nawiewy, praktyczniejszy panel środkowy z dwoma uchwytami na kubki i miejscem na drobiazgi, większy schowek przed pasażerem oraz wygodniejsze fotele.

A co napędza Ładę 4x4? Wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy 1.7 o mocy 83 KM, który współpracuje z pięciobiegowym manualem. Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 17 sekundach, a wskazówka zatrzymuje się przy 142 km na godz.

Łada 4x4 2020Łada 4x4 2020 fot. Łada

Zobacz wideo