Fiat 500X Sport z cenami w Polsce. Usportowiony crossover za ponad 85 tysięcy zł

Na polski rynek wjeżdża właśnie Fiat 500X w usportowionym wydaniu Sport. Został wyceniony na 85 900 zł. Co jeszcze warto wiedzieć o nowej wersji włoskiego crossovera?

Fiat 500X Sport dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi. Obydwa pochodzą z polskich zakładów koncernu FCA. Podstawowy ma 3 cylindry i zaledwie litr pojemności. Dzięki doładowaniu generuje przyzwoite 120 koni mechanicznych i 190 Nm. Łączy się tylko z manualną, 6-stopniową przekładnią. Z kolei turbodoładowane 1.3 jest też najmocniejszą propozycją w gamie 500X. Ma 150 KM i 270 Nm przekazywanych na koła przedniej osi. Na liście wyposażenia nie znajdziemy manualnej przekładni. 4-cylindrowy motor sprzężono z dwusprzęgłowym, 6-stopniowym automatem.

Ile kosztuje Fiat 500X Sport?

  • wyjściowo 85 900 zł za jednostkę 1.0 l o mocy 120 KM,
  • i 95 900 zł za mocniejszy silnik 1.3 R4 150 KM z automatem.

A jak Fiat 500X Sport jeździ?

Fiat został obniżony o 13 milimetrów, a zawieszenie zestrojono nieco sztywniej, niż pozostałe specyfikacje. Zmieniło się też przełożenie układu kierowniczego. O ile Crossa lub Urbana prowadzi się bardzo lekko, o tyle Sport wymaga włożenia trochę większej siły w kręcenie kierownicą. To dobrze, bowiem łatwiej zorientować się, co w danej chwili dzieje się z kołami. Auto dość sprężyście pokonuje nierówności, choć na tych poprzecznych potrafi lekko podskoczyć. Nie przeszkadza to w dość sprawnym wpisywaniu się w ostre łuki. Dynamiczny okazuje się również silnik. Do setki przyspiesza w 9 sekund i rozpędza się do 200 km/h. Nie brak mu tchu do około 150 km/h.

- pisał Piotrek Mokwiński w swoim teście nowego Fiata 500X. Pełne wrażenia z jazdy znajdziecie w tym miejscu:

Zobacz wideo
Więcej o:
Komentarze (4)
Fiat 500X Sport - ceny, moc, opinia. Usportowiony crossover za ponad 85 tysięcy zł
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc

    Oceniono 4 razy -4

    ale syfffff.-z ceną z kapelusza.

  • Gość: trebicki

    Oceniono 17 razy 1

    Każdy teraz powiększa auta z segmentu b i dąży do stworzenia crossovera co nie zawsze dobrze wychodzi. Ja mam też crossovera natomiast to tivoli i jest to konkretne auto

  • Fred Cziki

    Oceniono 3 razy 3

    Te 150 KM w automacie jest słabsze i mniej elastyczne niż 500X z rocznika modelowego 2015 z silnikiem 1.4 MultiAir II generacji 140KM 230 NAM i ma zdecydowanie większą elastyczność, szybciej osiąga prędkość do 150km/h i większe przyśpieszenie o 1,2 s i lżejszy o 21 kg względem do automatu i różnicy spalania 0.3-0,4 l/100km realnie większe - sprawdzałem i jeździłem na wszystkich 500X (z 1.0 kompletnie nie nadaje się na autostradowe prędkości i na gorzyste serpentyny nawet tylko z samym kierowcą na pokładzie de facto dobry jest na miasto i przedmieścia). Tyle w pigułce i lepiej wybrać jednak automat pod warunkiem iż np spod świateł nie ruszać w przyspieszeniu zbyt gwałtownie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX