Przetarg na dzierżawę fragmentów nieruchomości przeznaczonych pod budowę ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych ruszył na początku października. Łącznie wpłynęło 27 ofert od trzech firm:
Oferty dotyczyły 25 MOP-ów. Na dwa (Sobótka i Cichmiana przy A2) oferty nie wpłynęły. Ocena ofert opierać się będzie o zaproponowany czynsz dzierżawny oraz o stosowaną przez GDDKiA zasadę naprzemienności lokalizacji, zgodnie z którą jeden podmiot nie może wydzierżawić lokalizacji następujących po sobie na danym odcinku autostrady.
Z wybranymi oferentami zawarte zostaną 10-letnie umowy na dostawę usługi ładowania pojazdów elektrycznych. Usługa powinna się pojawić na MOP-ach 12 miesięcy po przekazaniu terenu dzierżawy. To z kolei planowane jest na I kwartał 2020 r.
Postępowaniem objęte zostały stacje zlokalizowane na obiektach MOP kat. I w ciągu autostrady A1 (odc. Toruń-Tuszyn i odc. Pyrzowice -Gorzyczki), A2 (odc. Konin-Warszawa) oraz A4 (odc. Wrocław-Katowice). Przedmiotem przetargu było 12 par MOP kat. I na autostradach A1 i A2, oraz 3 pojedyncze MOP na autostradzie A4.
Autostrada A1:
Autostrada A2:
Autostrada A4:
Źródło: GDDKiA