Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej

Poznaliśmy chętnych do budowy pierwszego z trzech odcinków A2 pomiędzy Mińskiem a Siedlcami - chwali się GDDKiA w najnowszym komunikacie prasowym. Autostrada A2 z Warszawy na wschód Polski staje się coraz bliższa. A na to czeka wielu kierowców w Polsce.

Autostrada A2 od Warszawy na wschód Polski - co się dzieje, a co będzie?

w realizacji:

  • w. Lubelska - w. Warszawa Wschód (nazwa robocza Konik, długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł.
  • w. Konik - obw. Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca Polaqua, wartość robót 323,5 mln zł.

Łączny koszt realizacji na obu odcinkach ok. 764,3 mln zł. Planowane oddanie II/III kw. 2020 r.

w przygotowaniu:

  • - Siedlce - Biała Podlaska (63,5 km),
    w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – luty 2020), realizacja P&B planowana na lata 2021-2024.
  • - Biała Podlaska - gr. państwa (32 km),
    w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – luty 2020), realizacja P&B planowana na lata 2021-2024. 

Pierwszy z trzech odcinków A2 pomiędzy Mińskiem a Siedlcami

GDDKiA podaje, że otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę pierwszego z trzech odcinków autostrady A2 pomiędzy węzłem Kałuszyn (nazwa robocza Ryczołek), stanowiącym koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego, a początkiem obwodnicy Siedlec. Chodzi o 12-kilometrowy fragment od węzła Kałuszyn do węzła Groszki. Podpisanie umowy planowane jest w maju 2020 r., a zakończenie wszystkich prac na jesień 2023 r.

>>> Czy w Polsce budujemy drogi najdrożej w całej Europie?

Zobacz wideo

Najniższą ofertę na kwotę 499 759 123,99 zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR, Zawiercie. Budżet zamawiającego wynosi 530 576 862,21 zł. Pozostałe oferty:

  • 520 883 980,19 zł, POLAQUA, Wólka Kozodawska,
  • 538 248 000,00 zł, PORR, Warszawa (lider) oraz UNIBEP, Bielsk Podlaski,
  • 539 971 524,90 zł, Mostostal Warszawa, Warszawa,
  • 551 259 100,15 zł, China State Construction Engineering, Pekin, Chińska Republika Ludowa,
  • 604 591 495,45 zł, STRABAG, Pruszków,
  • 657 806 929,84 zł, BUDIMEX, Warszawa,
  • 689 699 668,91 zł, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA, Kobylarnia (lider) oraz Mirbud, Skierniewice.

Jak będą oceniane oferty?

Na stronie GDDKiA czytamy, że oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.Kryteria oceny

  • przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy – 30 proc.,
  • termin realizacji Kontraktu - 10 proc.,
  • cena - 60 proc.

Najważniejsze terminy

Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2023 r.

Więcej o:
Komentarze (46)
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • feelek

    Oceniono 30 razy -20

    Do granicy z Białorusią (?: ZBiR) ta droga ma dotrzeć do końca 2025.
    Będzie to koniec budowy autostrad w Polsce, wszystkie inne (1900 km) już będą i będą na ten moment czekały. Czy dla jakiejś zaplanowanej celebry trwać ma to jeszcze 6 lat?
    Ta A2 ma pecha - w 2012 dojechała do Wwy (sorry, jest też obw. Mińska) i dalej nie może się przebić przez Wwę w postaci S2 - POW [Południowa Obwodnica Warszawy]. Dalej na wschód - ani rusz. Czy chodzi o jakieś względy obronne - strategiczne?
    To nieprawda, że się autostrad w RP za PiS nie buduje [jestem wyborcą PO, ale prawda jest trochę inna, niż często się słyszy]. PiS zbudował ich ok. 100 km (A4 na Podkarpaciu i A1 pod Łodzią. Prawie wszystkie zaplanowane już są (1700km/2000), a buduje się eski (S) w tempie co teraz wyraźnie przyspieszyło (było 100 km/rok[2015-2019], teraz jest to nawet 300 [2019], co wynika z rytmu dotacji UE. PiS buduje te drogi w tempie 1/2 tego co za PO, ale buduje [PO: 2400 km/8 lat=300/rok, PiS 600 km/4 lata=150/rok]

  • idzi8888

    Oceniono 20 razy -12

    Po co to budować, żeby zalały nas całkiem wschodnie tiry jeżdżące jak po polu kapusty. Nijak to Polakom nie jest potrzebne.

  • wawka3791

    Oceniono 25 razy -7

    Po co to komu? Kierowcy, a właściwie użytkownicy pojazdów z Siedlca, nie ogarniają jazdy po własnych włościach, to co dopiero po autostradzie? Przyjedzie taki do Wawy i będzie "słucha Pan półtorej miesiąca temu ja jechał do Warszawy półtora godziny, a dziś ja się pogubił i do tych ćwoków z Podlasia ja dojechał, zawrócil ja i jadę, jadę a tu już trzy na dwunastą, do dochtora nie zdążę, co za lament!

  • mecenas_misiura

    Oceniono 15 razy -5

    Najedzie sie znowu borsuków w sdi

  • feelek

    Oceniono 4 razy -4

    dzięki wszystkim za udział w dyskusji,
    dyskusji nie o budowie autostrad, a o stanie ludzkich umysłów:
    gdzieś napisałem, że coś zbudowano i czytający to zminusowali,
    czy zminusowali bo:
    - nie podoba im się, że coś zbudowano, a oni by chcieli aby nie zbudowano?
    - ktoś to zbudował, a oni chcieliby aby było tak, że ten ktoś tego nie zbudował bo oni go nie lubią?
    najmniej z tej dyskusji można się było dowiedzieć o stanie budowy autostrad
    ale tę wiedzę posiadam skądinąd

  • adam.gr

    Oceniono 5 razy -1

    BEZ SENSU !!!! po co budować te drogę??? z tego kierunku Rosjanie zawsze pchali się na Warszawę i do Polski

  • Gość: kierowca z Marynarskiej

    Oceniono 3 razy -1

    Co do Intercor, to kierowcy w Warszawie już są im bardzo wdzięczni za bardzo sprawną przebudowę ul. Marynarskiej :)
    Polecam gorąco tę firmę, ma wielkie doświadczenie... w opóźnieniach i chaosie organizacyjnym przy budowie.

    Mam wielką nadzieję, że merytoryka i rozsądek jednak przeważy nad zapewne niedoszacowaną ofertą tych mistrzów przekładania terminu oddania.

  • eurotram

    Oceniono 3 razy 1

    Przepraszam bardzo,ale znacznie bardziej niż ten odcinek interesuje mnie KIEDY BĘDZIE GOTOWY RING WARSZAWSKI? Bo najwięcej się traci nie na dojeździe z Siedlec czy BP do obrzeży Warszawy,ale na przejechaniu (lub minięciu) samej Warszawy!

  • jakub13579

    Oceniono 7 razy 5

    pis w wielkim mozole stara się dokończyć budowy drogowe rozpoczęte w czasach PO. Samodzielnie nie zrobiło nic. Podobnie jak w czasie ich pierwszych pseudo rządów. Syzyfowe prace i jedno wielkie dziadostwo, ale pisi lud dostał pińcet plus i będzie ponownie głosował na pis. I od nowa Polska Ludowa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX