Na nic nam flota elektrycznych samochodów, jeśli nie będziemy mieli z czego ich ładować. Z takiego założenia wyszedł Volkswagen oferując klientom domowe stacje szybkiego ładowania. Własną ładowarkę możemy postawić w garażu, co pozwoli efektywniej ładować baterie w samochodzie. Co ciekawe - topowa wersja ma wbudowany licznik mierzący zużycie energii. To rozwiązanie może być kluczowe, jeśli chcemy mieć samochód elektryczny, ale mieszkamy w bloku ze wspólną przestrzenią garażową.
ID.Charger pozwala na ładowanie akumulatorów prądem o mocy do 11 kW. Co to oznacza w praktyce? Że proces ten odbywa się prawie pięć razy szybciej niż w przypadku ładowania z domowego gniazdka. Volkswagena ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh można więc "zatankować" energią do pełna w ciągu sześciu godzin.
Volkswagen zaoferuje ładowarkę w trzech wersjach:
W chwili rozpoczęcia sprzedaży podstawowa cena ID.Charger wyniesie 1729 złotych. Wszystkie trzy wersje będzie można zamówić na początku 2020 roku przez internet albo u dealerów.
Podstawowa ładowarka ID.Charger jest praktyczna i niedroga. Ładuje pięć razy szybciej niż standardowe gniazdko 230 V. Zamontowany na stałe przewód z wtyczką typu 2 oraz możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe) sprawiają, że zasilanie akumulatora w domu jest po prostu dużo szybsze, niż gdybyśmy korzystali ze zwykłej "domowej" instalacji.
Wyższą opcją jest inteligentna ładowarka ID.Charger Connect, która została wyposażona w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem sieci WiFi. Opcją dodatkową jest połączenie za pośrednictwem transmisji danych (LTE). Dzięki temu użytkownik może mieć kontrolę nad urządzeniem i procesem ładowania oraz korzystać z takich funkcji, jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz aktualizacja oprogramowania. Cena ładowarki ID.Charger Connect w chwili wprowadzenia na rynek wyniesie 2599 złotych.
Topową ładowarką Volkswagena jest ID.Charger Pro. Oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE ma też wbudowany licznik energii rejestrujący jej zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu można jeszcze precyzyjniej kontrolować pobór energii i rozliczać rachunki np. za ładowanie akumulatora w służbowym samochodzie. ID.Charger Pro wejdzie do sprzedaży z ceną od 3669 złotych.