Ciekawe statystyki dotyczące polskiego rynku opublikował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Tym razem możemy się przyjrzeć samochodom segmentu E. Od stycznia do końca października zarejestrowano nad Wisłą dokładnie 8 795 aut tego typu, co oznacza poprawę w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. o 13,5 proc.
Tak wyraźny wzrost polska klasa średnia-wyższa zawdzięcza przede wszystkim Toyocie Camry, która powróciła w tym roku do oficjalnej sprzedaży. Z wynikiem 1 714 zarejestrowanych sztuk Camry zameldowało się na świetnym drugim miejscu. Warto też zwrócić uwagę, że większość aut segmentu E odnotowuje w tym roku spore spadki sprzedaży. Przykładowo, Audi A6, Mercedes Klasy E czy Volvo S90.
A który model cieszy się największym zainteresowaniem? Nie ma w 2019 r. mocnych na BMW serii 5. Nie dość, że nowa piątka z Bawarii wyraźnie dystansuje resztę stawki, to jeszcze wyraźnie poprawia swoje wyniki. Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka segmentu. Pełne statystyki znajdziecie w krótkim raporcie IBRM SAMAR.
>>> W tej klasie dużym zainteresowaniem cieszą się silniki Diesla. Czy wybór jednostki wysokoprężnej wciąż ma sens?