Hyundai mierzy w segment E? Tak, ale nie w Europie

Pięciometrowy Hyundai, napędzany silnikiem V6? To możliwe, ale nie u nas. Hyundai Grandeur zadebiutował w Korei i w Korei zostanie. Co nie zmienia faktu, że jest dość interesującą propozycją.

Rynek azjatycki lubuje się w "dziwnych" limuzynach. Czemu dziwnych? To tam lada moment trafi Mercedes Klasy A w "longu", a ulice Tokio już pękają w krawężnikach od przedłużonych wersji "zwykłych" aut. Stąd decyzja Hyundaia o wypuszczeniu na tamten rynek auta zaprojektowanego specjalnie pod jego potrzeby.

Wizualnie jest na czym zawiesić oko. W grillu pojawiły się romboidalne świetliste panele, które mają dotrzeć też do europejskich egzemplarzy koreańskich aut. Prawdopodobnie zobaczymy je m.in. w nowym Tucsonie. Z tyłu znajdziemy modny ostatnio łączony pas świetlny, a boczna linia auta prezentuje się lekko i elegancko. Hyundai Grandeur mierzy 4990 mm długości, 1875 mm szerokości i ma 2895 mm rozstawu osi. Mowa zatem o limuzynie mierzącej m.in. w Volkswagena Arteona.

Hyundai Grandeur 2020Hyundai Grandeur 2020 Hyundai

Precz z downsizingiem

Poza stylistyką, Hyundai Grandeur zaskakuje gamą silnikową. Na szczycie oferty znalazło się 3,3-litrowe V6 o mocy 295 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 343 Nm. Bazowy silnik to cztery cylindry ustawione w rzędzie o łącznej pojemności 2,5 litra. Generuje 198 KM i 248 Nm.

Producent przewiduje wprowadzenie jeszcze dwóch jednostek napędowych - oszczędnej hybrydy bazującej na motorze 2.4 oraz 3-litrowy silnik z fabryczną instalacją LPG.

We wnętrzu pojawiły się cyfrowe zegary i nowoczesna deska rozdzielcza. Wzorem m.in. z Audi, klimatyzacją będziemy sterować za pośrednictwem dotykowego panelu umieszczonego w dolnej części konsoli środkowej.

Hyundai Grandeur 2020Hyundai Grandeur 2020 Hyundai

Nie dla Europy

Hyundai Grandeur nie trafi do Europy z kilku powodów. po pierwsze mógłby mieć problem z przebiciem się przez niemiecki bastion limuzyn. Druga kwestia to fakt, że Stary Kontynent został dosłownie zdominowany przez SUV-y i crossovery, przez co sprzedaż sedanów i limuzyn znacznie spada. Trudno byłoby więc nagle wprowadzić tak ryzykowny model, zwłaszcza, że Kia będzie próbować ze sporo mniejszą Optimą (4855 mm długości i 2805 mm rozstawu osi). Jednak w Azji kierowcy kochają takie auta, dlatego producent nie ma się co martwić o popularność nowej limuzyny.

Hyundai Grandeur 2020Hyundai Grandeur 2020 Hyundai

Więcej o:
Copyright © Agora SA