Od dziś w Polsce jest 4 tys. km dróg szybkiego ruchu. To dokładnie połowa tego, co zaplanowano

Polska sieć dróg szybkiego ruchu jest w połowie gotowa. Do 2025 roku wybudujemy wszystkie planowane autostrady i będziemy budować już tylko ekspresówki.
Dziś oddajemy do ruchu obwodnicę Szczecinka na S11

- czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

To tylko 14 km drogi ekspresowej S11, ale z punktu widzenia całej sieci dróg szybkiego ruchu w Polsce to chwila przełomowa - od dziś liczy ona 4 tys. km, czyli dokładnie połowę tego, ile ma mieć docelowo.

Osiągnęliśmy półmetek i kolejne inwestycje przed nami. W ciągu najbliższych 2-3 lat powinniśmy przekroczyć barierę 5000 km. Obecnie w realizacji mamy jeszcze około 1100 km dróg, a w przetargach kolejne blisko 350 km. Dalsze odcinki objęte są różnymi etapami prac przygotowawczych

- podsumowuje GDDKiA.

Kierowca z wyobraźnią. Jechał bolidem F1 po czeskiej autostradzie

Zobacz wideo

Sieć autostrad w Polsce będzie gotowa w 2025 roku

W sierpniu pisaliśmy, że sieć autostrad w Polsce jest zrealizowana w 83 proc. i zostanie ukończona do 2025 roku. Później w Polsce będą budowane już wyłącznie drogi ekspresowe (biorąc pod uwagę jedynie drogi szybkiego ruchu). Jednocześnie w sierpniu sieć ekspresówek liczyła 2,2 tys. km i była ukończona w 40 proc. Do wspomnianego 2025 roku łączna długość dróg ekspresowych w Polsce przekroczy 4 tys. km.

W 2020 r. planujemy przetargi na kolejne 112 km A-dwójki. W przyszłej perspektywie unijnej zostanie nam do zbudowania tylko 32-kilometrowy odcinek A1 z Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią. W 2025 roku sieć autostradowa w Polsce zostanie ukończona

- mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Więcej o:
Komentarze (88)
Drogi szybkiego ruchu w Polsce. Od dziś jest ich 4 tys. km
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Tuskisyn

    Oceniono 7 razy -5

    Polska w budowie. Jak mogli zmarnować 8 lat. To była dopiero banda nieuków i złodziei.

  • Gość: boyscout

    Oceniono 6 razy -4

    Sa to drozki , nie autostrady, sa dwupasmowe, nie maja poboczy , ciagle zakorkowane i niebezpieczne ( ciagle wypadki kierowcow rajdowcow), do tego platne wiec drogie dla kierowcow .

  • andrzej.wald

    Oceniono 4 razy -2

    A Via Baltika i Via Carpatia jak była w powijakach tak dalej jest. Połączenie terenów dawnych zaborów austriackiego, rosyjskiego i pruskiego na ścianie wschodniej z północy na południe to chyba dalej mission impossible.:-) Nic dziwnego skoro Kuchciński latał Gulfstreamem. Gdyby musiał co tydzień pociągiem lub autem pokonać trasę W-wa-Rzeszów-W-wa to zapewne stolica Podkarpacia już miałaby szybkie połączenie kolejowe i drogowe z W-wą.

  • Gość: Inżynier magister

    Oceniono 3 razy -1

    Dlaczego poprzednia ekipa tak słabo budowała drogi doprowadzając setki polskich firm budowlanych do bankructw. Zamiast zarabiać bankrutowały. Co to była za matnia. Dlaczego obecnej ekipie się udaje. PO-PSL to byli durnie czy złodzieje?

  • toreon

    Oceniono 3 razy -1

    Które to miejsce w Europie?
    Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy... czyli chyba piąte. O ile wyprzedziliśmy GB

  • Gość: boyscout

    Oceniono 1 raz -1

    dlaczego , z tej mapy wynika, buduje sie pare kilometrow i dalej jest droga "polna" i pozniej znowu pare kilometrow, wszytko to jakos pozrywane. W 6 lat 4 tys km , chyba jak mi kaktus wyrosnie, wiecie gdzie!

  • Gość: waldek

    0

    biedni jestescie, korytko się urwało i nie możecie patrzeć na PIS. Co wam to za różnica kto rządzi, najwazniejsze, że kraj idzie do przodu. Powinno to cieszyć wszystkich Polaków.

  • wawka3791

    0

    A wrak dalej leży na ruskiej ziemi?

  • pistolet_prezesa

    0

    A gdzie będą mieszkać drzewa i dzikie zwierzęta? Czy rząd katolicki planuje wszystko wytłuc, wyrąbać i zabetonować?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX