Tesla gotowa do produkcji samochodów w Chinach. Czeka tylko na licencję lokalnych władz
Tesla po zaledwie 10 miesiącach budowy zakończyła ostatnie prace budowlane w swojej fabryce samochodów w Szanghaju. Na pierwsze samochody, które wyjadą z Gigafactory 3 (bo tak nazywa się zakład) trzeba będzie jednak jeszcze chwile poczekać, bo potrzebne są zgody.
Gigafactory 3 gotowe i czeka na licencję
Jak informuje Bloomberg, pomimo że fabryka Gigafactory 3 jest już gotowa, na razie nie rozpoczęła jeszcze normalnej działalności. Jak powiedziała w tym tygodniu Robyn Denholm, prezes rady nadzorczej Tesli, firma może na razie prowadzić jedynie prace nad nowymi egzemplarzami elektrycznego Modelu 3, jednak robi to jedynie w ramach tak zwanej fazy próbnej.
W połowie października Tesla otrzymała pozwolenie na produkcję samochodów od chińskich władz centralnych, ta jednak pełną parą ruszyć nie może, bo Tesla wciąż czeka na licencję od lokalnych władz. Nie jest jeszcze pewne, kiedy amerykańskie przedsiębiorstwo ją otrzyma, jednak Robyn Denholm ma nadzieję, że stanie się do końca bieżącego roku.
Współpracujemy z lokalnymi władzami, aby uzyskać swój certyfikat produkcyjny, który mamy nadzieję, będziemy w stanie dostać do końca roku
- powiedziała Denholm cytowana przez Bloomberga.
Pierwsza fabryka Tesli poza USA
Gdy Gigafactory 3 dostanie zielone światło, ma produkować 250 tysięcy samochodów rocznie w początkowym okresie działalności i aż pół miliona aut docelowo. Fabryka w Szanghaju może umożliwić Tesli ostatecznie potroić całkowitą produkcję swoich samochodów.
Co ciekawe, auta wyprodukowane w Szanghaju będą pierwszymi egzemplarzami Tesli wyprodukowanymi poza terytorium USA. Dotychczas przedsiębiorstwo tworzyło swoje "elektryki" wyłączenie na rodzimym rynku. Gigafactory Tesli jest też jednocześnie pierwszą w Chinach fabryką samochodów kontrolowaną przez zagranicznego producenta. I to pomimo toczącej się ostatnio wojny handlowej na linii USA - Chiny.
Chińska fabryka, która dostarczy nowe egzemplarze Modelu 3 i Y kosztowała Teslę 2 miliardy dolarów. Kolejny zakład Gigafactory ma powstać w Europie, choć Elon Musk wciąż zwleka z podaniem jego lokalizacji.
-
Polski maluch był ładniejszy. Ale ten jest elektryczny i kosztuje cztery wypłaty
-
"Pojechałem po pewne 16 tysięcy, na miejscu zaproponowali mi 12", czyli jak działają komisy
-
Kradzież katalizatora - prawdziwa plaga. Jak się przed nią uchronić?
-
Nowe obostrzenia. Kierowca także musi mieć maseczkę. Bez niej może mieć problemy
-
Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków
- W marcu wejdą w życie nowe oznaczenia, które pomogą naładować auto elektryczne i hybrydę plug-in
- Źle się dzieje w Jaguar Land Rover. Koncern zmniejsza produkcję. Nie będzie wielu zapowiadanych modeli
- Po S3 pędził prawie 240 km/h. Teraz zajmie się nim sąd. Policja uznała, że mandat to za mało
- Środek Ameryki. Sielski zimowy obrazek. Pikap traci koło w czasie jazdy [WIDEO]
- Niemcy blisko miliona aut elektrycznych. Polsce do tego celu brakuje 989 706 sztuk
Forum
- "OT", przykrość ? (11)
- Udupią kierowcę Seicento? (14)
- Engine, jak ty sie zalapales na Ameryke? (25)
- Jak się sprzedaje do komisu... (13)
- Młode dziunie w drogich brykach (71)
- Są tu fani 3 kółek albo kamperów? (25)
- Lexus LS 400 z 1996 roku (28)
- Śmierć za przekroczenie 50 km/h w zabudowanym? (166)
- Nowe logo Peugeota (32)
- Pierwsze efekty przesłuchania taśm Obajtka (20)