Czwarta generacja Skody Octavii swoją polską premierę będzie miała już 11 listopada. Do debiutu zostało kilka dni, a marka nadal strzeże tajemnic związanych ze swoim flagowym kompaktem. Jednak nie dość pilnie, skoro o Octavii wiemy już całkiem sporo.
Przede wszystkim rozdzielone przy faceliftingu w 2017 roku reflektory zostały na powrót złączone. Poza tym Octavia sporo urosła. Liftback ma mierzyć 4689 mm długości (+19 mm) oraz 1829 mm szerokości (+17 mm). Z kolei wersja Combi ma mieć odpowiednio 4689 mm (+22 mm) i 1829 mm (+15 mm). Mimo większych rozmiarów zewnętrznych, rozstaw osi nadal ma wynosić 2686 mm. Jednak pasażerowie drugiego rzędu siedzeń będą mogli liczyć na więcej miejsca na nogi (+78 mm). Nowa Skoda Octavia pomieści 600 l w bagażniku (+10 l), a jeżeli wybierzemy wersję Combi - 640 l (+30 l).
Większe rozmiary nie powinny dziwić - Octavia musi trochę odskoczyć od mniejszej, ale także kompaktowej Skali.
Skoda Octavia czwartej generacji - szkic wnętrza Skoda
Właśnie pojawiły się pierwsze szkice wnętrza nowej Skody Octavii. W oczy rzuca się przede wszystkim przeprojektowana tablica rozdzielcza z wielopoziomowym układem wskaźników. Octavia zostanie także wyposażona w nową dwuramienną kierownicę. W wariancie wielofunkcyjnym można przy jej pomocy uruchomić 14 funkcji. Na tunelu środkowym zabrakło standardowego drążka zmiany biegów. Zamiast niego znajdziemy moduł sterowania z przełącznikiem kołyskowym. W nowej Octavii po raz pierwszy zastosowano technologię „shift by wire”, co oznacza, że dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie z przekładnią, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. W nowej Octavii zadebiutuje także trójstrefowa automatyczna klimatyzacja.
Skoda Octavia czwartej generacji - szkic wnętrza Skoda
W ofercie silników benzynowych znajdziemy jednostkę 1.0 TSI 100 KM oraz 1.5 TSI 150 KM (także jako miękka hybryda). Rolę topowej benzyny pełnić będzie 2.0 TSI 190 KM z dwusprzęgłowym automatem DSG i 4x4 w standardzie. W ofercie pojawi się także 1.5 TSI 130 KM G-TEC, czyli wariant zasilany gazem ziemnym. Po stronie silników wysokoprężnych mamy 2.0 TDI w trzech wariantach mocy: 115, 150 oraz 200 KM.
Do oferty trafią także dwie hybrydy plug-in z silnikiem 1.4 TSI pod maską. Słabsza będzie zaoferuje nieco ponad 200 KM, a druga 245 KM. Ciekawostką jest też fakt, że w nowej Octavii będzie można wybrać jeden z trzech rodzajów zawieszenia: standardowe, sportowe (obniżone o 15 mm) oraz lekko uterenowione (+15 mm).
Skoda póki co pokazuje tylko szkice nowej Octavii. Jednak jakiś czas temu wyciekło zdjęcie z (podobno) oficjalnego konfiguratora.