Nowe BMW X5 M i BMW X6 M mają pod maską potężny silnik 4.4 M TwinPower Turbo V8, który dostarcza kierowcy aż 600 KM mocy oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem jest ośmiostopniowy automat M Steptronic oraz napęd 4x4 xDrive z Active M Differential, czyli aktywnym mechanizmem różnicowym. W tak mocnej wersji inżynierowie sportowego oddziału zmienili w obydwu SUV-ach praktycznie wszystko - X5 m oraz X6 M mają sportowy układ kierowniczy, dostosowane do bardziej sportowej jazdy zawieszenie oraz wyczynowe hamulce.
Nowe BMW X5 M zostało wycenione w Polsce na prawie 600 tysięcy złotych - dokładnie na 599 000 zł. Z kolei za nowe BMW X6 M trzeba zapłacić 612 300 złotych.
Sporo, ale cenę można znacznie podbić. Opcją, którą wybierze pewnie wielu kierowców jest pakiet M Competition, który w X5 M oraz X6 M kosztuje 68 486 zł. Pod maską pracuje ten sam silnik, ale podkręcony do 625 KM i 750 Nm. Prędkość maksymalna się nie zmienia, ale SUV-om w tej wersji udało się urwać kolejną dziesiątą w sprincie do setki. To tylko 3,8 s. Competition to także podkręcony wydech M Sport.
Audi w tej klasie stawia na mocny silnik wysokoprężny V8 o pojemności 4 litrów i mocy 435 KM. Trudno więc SQ7 bezpośrednio porównywać z X5 M, bo to zupełnie inne SUV-y. SQ7 wyceniono na 449 900 zł, a potężny diesel rozpędza Audi do setki w 4,8 s. BMW X5 M bez pakietu potrzebuje do tego 3,9 s.
Również nowy Mercedes GLE nie doczekał się jeszcze aż tak potężnej wersji. Aktualnie na szczycie oferty znajdziemy benzynowe 53 AMG 4MATIC+ z trzylitrowym silnikiem o mocy 435 KM. Kosztuje 384 000 zł, ale nie może się równać z X5 M osiągami. 100 km/h na liczniku pojawia się po 5,3 s.
>>> Zobacz nowe BMW X6 M Competition na filmie: