Porsche 911 z manualną skrzynią biegów

Ręczna skrzynia biegów wraca na pokład kultowego Porsche 911. Współczesne samochody sportowe przyzwyczajają nas do ekstremalnie szybkich automatów o dwóch sprzęgłach, jednak Porsche pozostało wierne klasycznym rozwiązaniom.

Manualna skrzynia biegów w poprzedniej generacji 911, posiada siedem przełożeń. Siódemkę wrzucamy analogicznie do piątki - za szóstką. Do nowej generacji 992 trafi ta sama przekładnia, ale po lekkich modyfikacjach. Została dopracowana, przez co ma lepiej współpracować z silnikiem.

Lżejsza, ale wolniejsza

Decydując się na Porsche 911 z manualną skrzynią biegów, możemy "zaoszczędzić" około 40 kilogramów. Właśnie o tyle lżejsza jest przekładnia ręczna od automatycznej. Niestety przeciętnemu kierowcy trudno wyprzedzić elektronikę, dlatego Porsche 911 z manualem jest wolniejsze od wariantu z szalenie precyzyjną skrzynią PDK. Porsche Doppel Kupplungs Getriebe rozpędzi 911-tkędo 100 km/h w 3,4 s. Wersja z ręczną skrzynią biegów potrzebuje na to około 4 sekund.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Rev-match, czyli elektroniczny międzygaz

Mimo, że Porsche zostawiając manualną skrzynię biegów w segmencie, w którym jest to w zasadzie niespotykane,. nie zostawia kierowcy samemu sobie. Układ został wyposażony w funkcję rev-match, czyli elektronicznego międzygazu, który podtrzymuje obroty podczas redukcji przełożeń. Nie zabrakło też sportowo zestrojonego dyferencjału i układu wektorowania momentu obrotowego.

Na ten moment nie znamy jeszcze cennika Porsche 911 z manualną skrzynią biegów. Prawdopodobnie taka konfiguracja będzie nieco tańsza od wariantu z przekładnią PDK.

Porsche 911 Carrera 2020Porsche 911 Carrera 2020 fot. Porsche

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.