A jednak! Dojdzie do fuzji FCA i PSA. Powstanie gigant o wartości 50 mld dolarów

Zaledwie wczoraj informowaliśmy, że FCA i PSA potwierdziły rozmowy o fuzji, a już dzisiaj obie strony podały, że doszły do porozumienia. FCA łączy się z PSA w spółkę, która będzie warta 50 mld dolarów. Będzie to czwarty największy producent samochodów na świecie.

FCA i PSA razem - powstaje czwarty największy producent samochodów

Potencjalna wartość FCA i PSA to ponad 50 miliardów dolarów. Na naszych oczach powstaje właśnie prawdziwy gigant branży motoryzacyjnej - będzie to czwarty największy producent samochodów na świecie. Do francuskiego PSA należą następujące marki:

  • Peugeot,
  • Citroen,
  • DS,
  • Opel,
  • Vauxhall.

Z kolei FCA to właściciel m.in.:

  • Fiata,
  • Alfy Romeo,
  • Jeepa,
  • Chryslera,
  • Lancii,
  • Maserati,
  • Dodge'a,
  • oraz RAM-a.

O porozumieniu się w sprawie fuzji poinformowano oficjalnie dzisiaj rano

Oficjalne oświadczenie o zgodzie na fuzję opublikowano dzisiaj rano. Wcześniej pojawiały się nieoficjalne informacje na ten temat, a wczoraj potwierdzono, że rozmowy są prowadzone. Z komunikatu dowiedzieliśmy się, że FCA i PSA będą dążyć do "całkowitego połączenia obu podmiotów w formie fuzji 50/50". Na siedzibę nowego giganta wybrano Holandię, a prezesem koncernu ma zostać Carlos Tavarez, który do tej pory pełnił tę rolę w koncernie PSA. Z kolei przewodniczącym rady nadzorczej zostanie John Elkann z FCA.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Negocjacje mają zostać sfinalizowane "w przeciągu najbliższych tygodni". Koncerny zapowiadają, że nie będą zamykać fabryk, a połączenie sił ma znacznie obniżyć koszty rozwoju pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Pierwsze szacunki mówią, że efektem połączenia sił mają być roczne oszczędności sięgające nawet 3,7 miliarda dolarów.

Peugeot od dłuższego czasu zapowiada wejście na amerykański rynek. Połączenie się z posiadającym tam mocną pozycję koncernem FCA znacznie ułatwi tę skomplikowaną operację. Z kolei FCA może odbudować się w Europie, gdzie marki koncernu ostatnio nie radzą sobie tak dobrze jak przed laty.

"W najbliższych tygodniach" będziemy poznawać kolejne szczegóły wielkiej fuzji FCA i PSA. Możecie liczyć na kolejne artykuły ze znaczną większą liczbą konkretów. Na razie opieramy się na krótkim, ale oficjalnym komunikacie, że oba koncerny doszły do porozumienia.

Zobacz wideo

Wcześniej Fiat próbował się porozumieć z aliansem Renault-Nissan

Fiat Chrysler Automobiles niedawno prowadził bardzo zaawansowane rozmowy z aliansem Renault-Nissan o fuzji dwóch gigantów. Włosi postanowili jednak wycofać swoją propozycję. Jako główne powody niepowodzenia negocjacji podano problemy polityczne we Francji oraz odmowę wsparcia ze strony prezesa Nissana. Cieniem na negocjacje położyła się także osoba Carlosa Ghosna, byłego numeru 1 we francusko-japońskim aliansie, który trafił do aresztu. Znacznie więcej pisaliśmy o tym w tym miejscu: