W ramach inwestycji powstały węzeł drogowy „Sławęcinek”, 5 obiektów inżynierski, zrealizowano przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników i zatok autobusowych. Wykonane zostały również urządzenia ochrony środowiska. Zadanie realizowano w systemie „Projektuj i buduj”, a koszt inwestycji to prawie 98 mln zł.
Nowo wybudowany odcinek obwodnicy połączył się z już istniejącym i oddanym do ruchu w 2017 roku wschodnim obejściem tego uzdrowiskowego miasta (etap I). Celem budowy dwóch etapów obwodnicy Inowrocławia było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, zapewniając równocześnie bezpieczeństwo i wysoki komfort podróżowania.
W ramach I etapu zadania wybudowano prawie 19 km trasy posiadającej po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Powstały trzy węzły drogowe (Latkowo, Jacewo i Tupadły), kilkanaście obiektów inżynierskich, a także przebudowano istniejącą sieć dróg lokalnych.
Dodatkowo zrealizowano też roboty w zakresie skomunikowania miejscowości Markowice z obwodnicą Inowrocławia. W ramach umowy wykonano łącznice, rondo i skrzyżowanie, które pozwalają zjechać z obwodnicy do Markowic i Bożejewic oraz wjechać na obwodnicę w kierunku południowym. W listopadzie 2018 roku otworzyliśmy węzeł Markowice na istniejącym już odcinku obwodnicy Inowrocławia.
>>> Czy budujemy drogi najdroższej w Europie? Pytamy rzecznika GDDKiA: