O jakich zadaniach mowa? O montażu barier ochronnych, wykonaniu oznakowania poziomego i pionowego oraz montaż ogrodzenia. Przypomnijmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad cały czas zapewnia nas, że kierowcy pojadą A1 na wysokości Częstochowy jeszcze w tym roku. To kluczowy odcinek A1, który może skrócić podróż na trasie północ-południe Polski nawet o kilkadziesiąt minut. Aktualnie Częstochowa kojarzy się kierowcom przede wszystkim z korkami.
GDDKiA podaje, że przy braku odwołań od wyboru najkorzystniejszych ofert (termin na ich składanie to 10 dni) podpisanie umów planowane jest na przełomie października i listopada br. Termin oddania odcinka przed końcem roku ma być dzięki temu realny.
20 września 2019 r. GDDKiA wszczęła trzy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego. 14 października poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców. Cztery dni później wybrano wykonawcę ogrodzenia, firmę GRAMAR z Lublińca, która zaoferowała wykonanie zadania za 11 356 566,35 zł (brutto). Roboty mają być ukończone w terminie dwóch miesięcy od daty podpisania umowy.
19 października wybrano wykonawcę montażu barier ochronnych, Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Prowerk z Krakowa, który zaoferował wykonanie zadania za 14 459 129,70 zł (brutto). Tak samo jak w przypadku ogrodzenia roboty mają być ukończone w terminie dwóch miesięcy od daty podpisania umowy.
Za to 22 października wybrano wykonawcę oznakowania poziomego i pionowego, firmę GZD z Jonkowa. Wartość tej oferty to 22 827 098,66 zł (brutto, GDDKiA posiada zabezpieczone środki finansowe), a okres realizacji podzielono na dwa etapy. W ciągu dwóch miesięcy od podpisania umowy mają być wykonane prace związane z udrożnieniem ruchu na trasie (z dopuszczalnym zastosowaniem oznakowania poziomego cienkowarstwowego), a całkowite zakończenie umowy, uwzględniające docelowe oznakowanie poziome grubowarstwowe, to 30 czerwca 2020 r.