Nowy Volkswagen Golf 8. Niech nie zwiedzie cię wygląd, w środku doszło do prawdziwej rewolucji

We wrześniu Volkswagen z hukiem zaprezentował ID.3, elektryczne auto, które ma być "nowym Golfem" naszych. Nie zapomniano jednak o prawdziwym Golfie i pozwolono mu spokojnie wjechać w ósmą generację.

Czy to na pewno ósma generacja? Wygląd może zmylić

VW Golf to wciąż niezagrożony lider europejskiego rynku w rankingach sprzedaży. Od premiery 45 lat temu Niemcy wypuścili na drogi ponad 35 milionów Golfów. Kiedy spojrzymy na statystyki w tym roku, to również kompakt z Wolfsburga będzie znajdował się na pierwszym miejscu w naszej części świata.

Co nowego przynosi kolejne wcielenie bestsellera? Zebraliśmy najważniejsze informacje po właśnie zakończonej prezentacji.

Volkswagen Golf 8Volkswagen Golf 8 fot. VW

Niemieccy styliści odpowiedzialni za nadwozie trzymają się zasady, że lepiej nie zmieniać tego, co się sprawdza. Skoro klienci chcą tak wyglądającego, raczej konserwatywnego auta, to właśnie je dostaną. Dlatego w ósemce nie szukajcie rewolucji. Golf to Golf. W naszej galerii znajdziecie sporo zdjęć nowej generacji. Część z nich wklejamy w tekst.

Najważniejszą nowością są z pewnością matrycowe reflektory LED, które nazwano IQ.Light. Inteligentnie dostosowują oświetlenie do warunków panujących na drodze, w ułamkach sekundy aktywując lub wyłączając poszczególne moduły diod.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Volkswagen Golf 8Volkswagen Golf 8 fot. VW

Nowy VW Golf to nowa płyta podłogowa?

Nie. Volkswagen Golf wciąż korzysta ze sprawdzonej platformy MQB.

Ma też praktycznie identyczne rozmiary. Urósł lekko na długość - z 4258 mm do 4284 mm. Został jednak przy tym zwężony (z 1799 do 1789 mm. Wysokość nowego Golfa 1456 mm. Rozstaw osi? Wynosi 2636 mm i jest praktycznie identyczny jak w poprzedniku. Volkswagen chwali się, że współczynnik oporu powietrza Cx to tylko 0,275

Volkswagen Golf 8Volkswagen Golf 8 fot. VW

Wnętrze zaskakuje. Tutaj czuć zupełnie nową generację

Wygląd nadwozia to golfowa klasyka gatunku. Ale wnętrze? Tutaj producent zafundował swojemu bestsellerowi prawdziwą rewolucję.

W wyższych wersjach wyposażenia pierwsze skrzypce grają dwa duże ekrany (jeden przed oczami kierowcy, zastępujący analogowe zegary, drugi wkomponowany w deskę rozdzielczą), które są ze sobą połączone. W nowym Golfie dostępny będzie także wyświetlacz head-up.

Warto zwrócić uwagę, że to co widzimy na ekranach również jest zupełnie nowe. Golf otrzymał multimedia jeszcze bardziej wzorowane na smartfonach. Nie zabraknie nawet inteligentnego asystenta głosowego, którego będzie można wybudzić, mówiąc "Hej, Volkswagen".

Volkswagen Golf 8Volkswagen Golf 8 fot. VW

W ogóle wnętrze jest dość futurystyczne jak na tak masowy samochód. Praktycznie poznikały fizyczne przyciski i pokrętła, przeniesiono je albo na ekran albo zastąpiono płytkami dotykowymi. Nie ma też zwykłych USB - VW stawia na USB typu C. Spójrzcie na miejsce, gdzie powinna znajdować się wajcha skrzyni biegów, w automacie klasyczny wybierak został zastąpiony małym selektorem (shift-by-wire).

Na liście systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy nie zabraknie nowych pozycji z systemem Travel Assist na czele. Dzięki niemu Golf może poruszać się po autostradzie automatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu ani hamować.

Volkswagen Golf 8Volkswagen Golf 8 fot. VW

A pod maską? Jednostki napędowe nowego Golfa

Nie będzie już e-Golfa, bo jego rolę przejmuje ID.3. Spać spokojnie mogą za to zwolennicy silników wysokoprężnych, bo w ofercie wciąż znajdziemy dwa diesle 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM.

Na dole benzynowej oferty zobaczymy silniki 1.0 TSI R3 (90 lub 110 KM), a półkę wyżej 1.5 TSI R4 (130 lub 150 KM). Nowy Golf ma być dostępny w wersjach eTSI, a więc z tzw. miękką hybrydą z instalacją 48v (110, 130 i 150 KM). Będą też dwie hybrydy ładowane z gniazdka z 1.4 TSI, silnikiem elektrycznym i akumulatorem 13 kWh. W pluginach do wyboru dostaniemy 204 i 245 KM.

Na wybranych rynkach oferowana będzie ponadto odmiana napędzana gazem ziemnym (1.5 TGI o mocy 130 KM). Zapowiedziano także, że pokazane w przyszłości sportowe wersje przekroczą granicę 300 KM.

Volkswagen Golf 8Volkswagen Golf 8 fot. VW

Do nowego VW Golfa jeszcze wrócimy

Dopiero co zakończyła się oficjalna prezentacja nowego VW Golfa. Chcemy wam tutaj więc na gorąco przybliżyć najważniejsze informacje o Golfie nr 8. W Wolfsburgu jest nasz wysłannik, który przygotuje znacznie obszerniejszy materiał, w którym podzieli się swoimi wrażeniami z premiery. Na pewno będzie znał więcej szczegółów, a także dowiemy się, jak działają te wszystkie nowości we wnętrzu. To chyba najciekawsze w kontekście ósemki.

Jak Wam się podoba nowy Volkswagen Golf? Zapraszamy do komentarzy i sondażu poniżej.

>>> Ten tydzień obfituje w gorące premiery. Zobacz naszą relację prosto z Salonu Samochodowego w Tokio:

Czy podoba Ci się Volkswagen Golf 8?
Więcej o:
Komentarze (85)
Nowy Volkswagen Golf 8. Niech nie zwiedzie cię wygląd, w środku doszło do prawdziwej rewolucji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • valverde20

    Oceniono 40 razy 32

    Gdzie ta rewolucja i gdzie ten szok we wnętrzu?! Zapomnieliście dopisać "Artykuł Sponsorowany"

  • Gość: PP

    Oceniono 41 razy 27

    A więc maszyna propagandowa ruszyła i, zobaczycie, teraz nie będzie tygodnia bez choćby małej wzmianki o Golfie. Zadziwia mnie jak róznie można przedstawić to samo. Kiedy Fiat odgrzewa Grande Punto, mówiło się o przestarzałych rozwiązaniach i odgrzewanych kotletach, kiedy VW odgrzewa Golfa, okazuje się, że to "sprawdzona platforma MQB", "nie szukajcie [stylistycznej] rewolucji", i tak dalej. Spjrzcie na zdjęcie 8 na tle rodziny. Jasno widać, że 6 to zmodernizowana 5 a 8 to zmodernizowana 7. Ta sama linia nadwozie, krztałt drzwi i okien". Tak więc tak naprawdę to 6 generacja Golfa :- ) Niemcy to mistrzowie tworzenia z odgrzewanych produktów nowych dań (tylko z Seatem Exeo pojechali)

  • Gość: olo

    Oceniono 23 razy 23

    Czuć oszczędności. Pod maską był teleskop teraz jakiś metrowy drut jak w klasie niżej, brak roletki w tunelu środkowym a i schowek na telefon już nie będzie zamykany.

  • Gość: wk

    Oceniono 20 razy 18

    Nic specjalnego, to tylko zmodyfikowana 7-ka patrząc z zewnątrz, co prawda wnętrze zmodernizowane, przechodzenie na dotykowość w obsłudze to błąd i niedogodność. Obecne samochody są coraz gorsze pod względem trwałości i bezawaryjności!

  • Gość: szej

    Oceniono 17 razy 15

    Nie mogę się już doczekać tych nowych technologii. Ciekawe czy DSG wytrzyma 100 tys km, a TSI zacznie brać olej dopiero po 50 tys km?

  • bolko_w_majtach

    Oceniono 20 razy 14

    "We wrześniu Volkswagen z hukiem zaprezentował ID.3, elektryczne auto, które ma być "nowym Golfem" naszych."

    "Naszych"? Naprawde waszych?

  • gangut

    Oceniono 37 razy 13

    Taki mały czołg dla januszy, pardon, helmutów. Dla januszy będzie za jakieś 15 lat.

  • sraczezwersacze

    Oceniono 12 razy 10

    "Hej, Volkswagen" "Kiedy wymieniamy DPF-a" ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX