Nowe Audi RS6 Avant zostało wycenione na 589 500 zł. Bardzo dużo, ale to normalna cena dla samochodów tej klasy. Główny i tak naprawdę jedyny bezpośredni konkurent to Mercedes-AMG E 63 4MATIC+, którego wyceniono na 569 900 zł. To jednak bazowa wersja, która oferuje kierowcy 571 KM. Nowe Audi RS6 Avant (4.0 600 KM) powinniśmy raczej zestawiać z E 63 S 4MATIC+ (4.0 612 KM), które wyceniono na 623 500 zł.
Z Audi i Mercedesem tradycyjnie rywalizuje BMW, ale do tego wyścigu nie dołączyło. Oczywiście w ofercie Bawarczyków znajdziemy M5, ale to oferowane jest tylko w sedanie. M5 xDrive kosztuje 563 700 zł (4.4 600 KM), a mocniejsze o 25 KM M5 Competition xDrive - 610 044 zł.
Nowe Audi RS6 wygląda jeszcze bardziej drapieżnie niż jego poprzednik, a pod maską ma benzynowy (to ostatnio wcale nie takie oczywiste) silnik o pojemności 4 litrów, z ośmioma cylindrami ułożonymi w kształt litery V i mocy 600 KM. To prawda, że poprzednia generacja rozwijała 605 KM, ale dopiero w wersji Performance. Bazowa odmiana była napędzana 560-konnym motorem.
Maksymalny moment obrotowy to okrągłe, monstrualne 800 Nm. Co ważne, dostępny jest w szerokim zakresie obrotów (od 2100 do 4500 obr./min.). To rodzinne kombi przyspiesza do setki w 3,6 s. Rozpędza się maksymalnie do 250 km/h. Tak, to wina elektronicznego kagańca. Ale można go poluzować. Opcjonalny pakiet dynamiczny zwiększa prędkość maksymalną do 280 km/h, a pakiet dynamiczny z plusem - do 305 km/h. Znacznie więcej o nowym Audi RS6 pisaliśmy w tym miejscu:
>>> Spektakularne, czterodrzwiowe coupe o długości 5 m. Przyglądamy się z bliska nowemu Audi A7: