Najnowszy raport Best Global Brands od firmy Interbrand przedstawia najbardziej wartościowe marki na świecie. Nie zabrakło w nim kilku producentów samochodów, wśród których prym wiedzie Toyota. Best Global Brands to 100 najbardziej wartościowych marek na świecie według trzech aspektów: „wyników finansowych produktów lub usług marki”, „roli marki w procesie podjęcia decyzji o zakupie” oraz „siły marki w perspektywie zabezpieczenia przyszłych przychodów firmy”.
>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<
Najmocniejszą motoryzacyjną marką po raz kolejny okazuje się Toyota (miejsce 7.). Wartość japońskiego koncernu oszacowano na 56 miliardów dolarów, co oznacza, że Toyota poprawiła się o 5 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem.
Tuż za Toyotą znalazł się Mercedes, którego wartość również urosła o 5 proc i wg ekspertów Interbrand to teraz 50 miliardów dolarów. Trzecią motoryzacyjną, a jedenastą marką w ogóle okazało się BMW (+1 proc., 41 miliardów dolarów).
>>> Spektakularne, czterodrzwiowe coupe o długości 5 m. Przyglądamy się z bliska nowemu Audi A7: