Wyniki głosowania w sprawie nowych przepisów są nie do podważenia. Za ustawą głosowało 415 posłów, sześciu było przeciw, a dwóch wstrzymało się od głosu.
Zapowiadano, że obowiązkowy korytarz życia i jazda na suwak zaczną obowiązywać od 1 listopada br. W praktyce przyjdzie nam na to zaczekać kolejnych 21 dni. Decyzja tłumaczona jest wydłużonym kalendarzem prac parlamentarnych obecnej kadencji.
>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<
Jazda na suwak to zachowanie odpowiedniej kolejności przejazdu w sytuacji, kiedy co najmniej dwa pasy łączą się w jeden. Dziś samochody, które zajmują kończący się pas, muszą ustąpić pierwszeństwa lub liczyć na miły gest kierowców zajmujących sąsiedni pas. Nowe prawo to zmieni. Samochody będą jeździły naprzemiennie. Dokładnie obrazują to poniższa ilustracje. To grafiki przygotowane przez Ministerstwo Infrastruktury, więc właśnie tak będą musieli jeździć polscy kierowcy w myśl nowych przepisów.
Jazda na suwak, z dwóch pasów robi się jeden:
Jazda na suwak, z trzech pasów robi się jeden:
W przypadku zatoru i zbliżającego się samochodu na sygnale, kierowcy będą mieli obowiązek ustąpić mu miejsca w jasno sprecyzowany sposób. To szczególnie istotne na autostradach i drogach ekspresowych. W skrócie – kierowcy poruszający się lewym skrajnym pasem będą mieli obowiązek zjechać na lewo, a poruszający się pozostałymi pasami - na prawo, tak aby umożliwić swobodny przejazd pojazdom ratunkowym.