Hiszpański oddział marki Hyundai rozpoczął właśnie kampanię reklamową z udziałem ambasadorki - pływaczki Mirei Belmonte. Spot reklamowy jest jednak dość niecodzienny, ponieważ Mirea trenuje na bieżni w specjalnej "bańce", która jest podłączona do układu wydechowego Hyundaia NEXO. Można więc powiedzieć, że ambasadorka marki oddycha "spalinami". Tylko, że spalin jako takich nie ma. NEXO generuje tylko powietrze i parę wodną.
To ekstremalne wyzwanie pokazuje efektywność czystej, przyjaznej dla środowiska technologii opracowanej dla modelu NEXO, który emituje tylko parę wodną i oczyszcza powietrze w 99,9%.
>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<
Mireia Belmonte przyznaje, że uznała to wyzwanie za zaskakujące i bez wahania przyjęła propozycję marki Hyundai, aby udowodnić zalety technologii wodorowej.
Jako ambasadorka marki Hyundai zostałam zaproszona do podjęcia wyzwania polegającego na wdychaniu powietrza emitowanego bezpośrednio z układu wydechowego NEXO. Oczywiście nie jest to zwykły samochód, podobnie jak to co emituje, tj. parę wodną i tlen. Na początku byłam zaskoczona tym pomysłem, ale teraz mogę powiedzieć, że jest to jeden z najbardziej niesamowitych projektów, w których uczestniczyłam. Jestem dumna, że mogłam być częścią tego przedsięwzięcia. Bez wątpienia niezwykle ważne jest dalsze wspieranie marek takich, jak Hyundai, w tworzeniu innowacji i lepszej przyszłości dla wszystkich
– powiedziała Mireia Belmonte.
Podczas treningu Mireia była pod ścisłym, stałym nadzorem dr. Vicente de la Varga Salto, dyrektora Camde Sports Medical Center i jego zespołu. Lekarz jest zdecydowanym zwolennikiem pozyskiwania energii z wodoru, jako doskonałej alternatywy dla paliw kopalnych. Oprócz zapobiegania szkodliwym skutkom zdrowotnym, zastosowanie wodoru pomaga w poprawie jakości powietrza.
Oddychając, wdychamy cząstki stałe o różnych rozmiarach, wytwarzane podczas spalania paliw kopalnych. Cząstki pochodzące ze spalania liczone są w tysiącach i uszkadzają ludzkie ciało na wiele sposobów. Zaletą napędów wodorowych jest nie tylko to, że nie emitują tych cząstek wcale, ale także pochłaniają powietrze z zanieczyszczonego środowiska, filtrują je i przekształcają, wypuszczając powietrze bez cząstek stałych. A wszystko to w celu generowania energii. Pojazd napędzany wodorem oczyszcza zatem aktywnie powietrze, które pobiera do produkcji energii. Nie można sobie wymarzyć lepszego rozwiązania
– powiedział Dr Vicente de la Varga Salto Dyrektor Centro Médico Deportivo Camde.
Hyundai NEXO został wprowadzony na rynek w 2018 roku. To pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi drugiej generacji, którego zasięg wynosi ponad 660 kilometrów (WLTP) na jednym tankowaniu. Emituje tylko czystą parę wodną i oczyszcza powietrze podczas jazdy, filtrując 99,9% ultra-drobnych cząstek. Na napęd składają się ogniwa paliwowe, silnik elektryczny, akumulator i zbiorniki. Kiedy wodór zgromadzony w zbiornikach przechodzi do ogniwa, rozkłada się na protony i elektrony. Przepływ elektronów wytwarzanych w ogniwie paliwowym dostarcza energię elektryczną do zasilania silnika elektrycznego, podczas gdy protony reagują z cząsteczkami tlenu z powietrza wytwarzając ciepło i parę wodną, jedyny gaz emitowany przez NEXO.