BMW M8 Gran Coupe jest już gotowe i podobnie jak wersja Coupe imponuje osiągami. W podstawowej wersji pod długą maskę wsadzono podwójnie doładowaną V-ósemkę o pojemności 4,4 litra. Moc? Okrągłe 600 KM. Moment obrotowy? Za pośrednictwem 8-stopniowego automatu moc trafia na wszystkie, ale napęd xDrive ma wyraźnie faworyzować tylną oś. Nie zabraknie tu oczywiście także trybów jazdy, w których cała moc powędruje na tył. To rozwiązanie znamy choćby z nowego BMW M5, nie mogło go zabraknąć we flagowym M8.
Pierwsza setka na liczniku ma się pojawiać po zaledwie 3,3 sekundy, a wskazówka zatrzymywać dopiero przy 305 km/h o ile na liście opcji zaznaczymy pakiet M Driver’s Package. Bez niego BMW M8 Gran Coupe pojedzie 250 km/h.
Prędkość maksymalna jest identyczna w jeszcze mocniejszym BMW M8 Gran Coupe Competition, w którym moc podbito do 625 KM. Co ważne, tutaj nie trzeba już kupować pakietu, bo każde M8 Competition ma zdjęty kaganiec. Dodatkowe konie pozwoliły urwać jedną dziesiątą w przyspieszeniu do setki i odmiana Competition ma potrzebować do tego 3,2 sekundy.
Nowe modele BMW M8 są też standardowo wyposażone w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic. Szczegóły techniczne M8 dokładnie opisaliśmy w materiale dotyczącym Coupe, gdzie odsyłamy wnikliwych:
Resztę odsyłamy do filmu z M8 Gran Coupe w roli głównej poniżej i naszej galerii. Jak podoba się Wam nowe superszybkie auto z Bawarii? Dajcie nam znać w komentarzach i sondażu poniżej.