Toyota i Subaru połączyły siły już w 2005 r. W ramach współpracy biznesowej obie firmy produkowały dla siebie wzajemnie różne modele oraz wspólnie opracowały bliźniacze sportowe coupe Toyota GT86 i Subaru BRZ. Przed wakacjami Japończycy ogłosili, że zamierzają wspólnie zaprojektować platformę dla samochodów elektrycznych na baterie (BEV), a następnie zbudować na niej samochód z napędem AWD Subaru i zelektryfikowanymi układami napędowymi Toyoty.
Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru z 16,83 do 20 proc., zyskując 20-procentowe prawo głosu. Tym samym Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corporation. Jednocześnie Subaru przejmuje akcje Toyoty o takiej samej wartości (do 80 miliardów jenów). Przedstawiciele marek podkreślają, że obie firmy zacieśniają więzi, by wspólnie wejść na nowy poziom rozwoju wykraczający poza to, co każda z firm samodzielnie osiągnęła do tej pory.
Toyota i Subaru mają zachować własną indywidualność.
W związku z fundamentalnymi zmianami, z którymi mierzy się branża motoryzacyjna, obejmującymi cztery kluczowe dziedziny – łączność z internetem, autonomiczność, współdzielenie pojazdów i elektryfikację (CASE), Toyota i Subaru łączą siły, by produkować samochody zgodne z najnowszymi trendami
- czytamy w oficjalnym komunikacie.
W nadchodzącym okresie, w ramach zacieśnionej współpracy Toyota i Subaru wspólnie opracują nowe modele 4x4 oraz następną generację Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Subaru wprowadzi napęd Toyota Hybrid System do swoich kolejnych modeli, po udanej adaptacji do SUV-a Crosstrek Hybrid, oferowanego na amerykańskim rynku.
Jednocześnie obaj producenci rozwiną współpracę w dziedzinie łączności samochodów z internetem i autonomicznego prowadzenia.
>>> Czy samochody elektryczne to jedyne rozwiązanie? "Samochód tankuje się wodorem w ciągu 2,5 minuty. Może przejechać 600 km, a Polska ma tego gazu pod dostatkiem.":