Budowa ostatniego odcinka S14 jest ważna nie tylko z punktu widzenia strategii transportowej w regionie, ale także dla całej sieci dróg krajowych. W okolicy Łodzi krzyżują się bowiem dwie wiodące autostrady - A1 i A2, które łączą odpowiednio północ z południem, oraz wschód z zachodem kraju.
TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC
Oddanie do ruchu nowego fragmentu drogi S14 poprawi warunki życia mieszkańców Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, wyprowadzając tranzyt z tych miejscowości i jednocześnie skracając czas przejazdu. Poprawi także warunki ruchu w zachodniej części Łodzi, ułatwiając kierowcom jadącym od strony Konina, Poddębic czy Warty dojazd do autostrad A1 i A2, a także do drogi ekspresowej S8, bez konieczności wjeżdżania do miasta.
Trwają prace nad budową obwodnicy Warszawy: Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Powstanie drugi ring wokół Warszawy. Są cztery warianty
Po zakończeniu budowy drogi S14, Łódź wraz z aglomeracją będzie pierwszym miastem w Polsce z pełnym ringiem wykorzystującym autostradę i drogi ekspresowe. Droga ekspresowa S14 będzie liczyła ok. 28,5 km długości. Połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S8 i w całości będzie przebiegała przez teren województwa łódzkiego. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, o szerokości 3,5 metra każdy, z możliwością dobudowy trzeciego, zewnętrznego.