Do Polski właśnie dotarła ostatnia partia Suzuki Baleno i Celerio. Dwa japońskie mieszczuchy kończą swoją karierę na naszym rynku, ustępując miejsca innym modelom. Jak ustalił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, decyzja o wycofaniu ze sprzedaży tych dwóch pozycji podyktowana była koniecznością przesunięcia zasobów na potrzeby bardziej opłacalnych modeli, szczególnie tych z segmentu SUV/crossover.
Nie tylko Suzuki szykuje motoryzacyjną rewolucję. U naszych zachodnich sąsiadów w nadchodzących miesiącach też będzie się działo:
Wycofanie z oferty Baleno i Celerio to nie jedyne zmiany, jakie marka Suzuki wprowadzi w najbliższych miesiącach. Już niedługo w sprzedaży pojawią się najpopularniejsze modele marki, Vitara i S-Cross, w wersjach Mild-Hybrid 48V czyli tzw. "miękkie hybrydy".
Według statystyk IBRM SAMAR od początku 2019 roku w Polsce zarejestrowano ponad 9 tysięcy samochodów marki Suzuki. Oznacza to wzrost rok do roku na poziomie aż 40 proc. Sprzedaż japońskich samochodów ma się nad Wisłą więcej niż dobrze, zatem wycofanie najmniej rentownych modeli z gamy i przekierowanie "mocy przerobowych" na auta cieszące się większym popytem, powinno przynieść marce same zyski.