Nowy Hyundai i10 debiutuje jeszcze przed targami we Frankfurcie

Trzecia generacja Hyundaia i10 miała zadebiutować podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Auto zostało pokazane światu wcześniej. Wiemy jak wygląda najnowszy miejski samochód koreańskiego producenta.

Hyundai i10 to przedstawiciel segmentu aut miejskich. Jego nowa odsłona to już trzecie generacja modelu. Karoserię "wygładzono" tworząc auto delikatniejsze w odbiorze. i10 zostało "wyprasowane" z ostrych przetłoczeń, które pojawiają się w innych modelach marki. Wizualnie Hyundai i10 przypomina nieco Forda Ka+. Pocieszna sylwetka z niedużymi reflektorami i "doklejonymi" w zderzaku LED-owymi światłami do jazdy dziennej prezentuje się znacznie łagodniej od prezentowanych wcześniej przez markę szkiców.

Zobacz jakimi samochodami jeżdżą polskie gwiazdy:

Zobacz wideo

Nowy Hyundai i10 będzie dostępny w 10 kolorach nadwozia. Opcjonalnie będzie można także zamówić kontrastowy dach - w kolorze czarnym lub czerwonym. Wnętrze jest dość proste i sprawia wrażenie intuicyjnego - widać w nim wiele nawiązań do innych modeli z Korei. Za wielofunkcyjną kierownicą znalazły się czytelne zegary, a na środek deski rozdzielczej trafił 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Auto będzie współpracowało z aplikacją, za pomocą której kierowca będzie mógł sprawdzić status pojazdu - np. pracę silnika, ustawienia klimatyzacji oraz blokowanie drzwi.

Nowy Hyundai i10Nowy Hyundai i10 Hyundai

Na liście systemów bezpieczeństwa znajdzie się m.in. asystent świateł drogowych, asystent utrzymywania pasa ruchu, układ monitorujący zmęczenie kierowcy, system wspomagający unikanie kolizji oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Co ciekawe - koreański mieszczuch będzie występował w wersje cztero- lub pięcioosobowej.

Tylko wolnossące silniki

Na początku do oferty trafią dwa silniki benzynowe. Obie propozycje pozbawiono popularnego w tym segmencie turbodoładowania. Gama zaoferuje wolnossące silniki - trzycylindrowy o objętości skokowej 1 litra i mocy 67 KM, oraz czterocylindrowy 1.2 o mocy 83 KM. Bazowo silniki będą zestawione z manualną skrzynią o pięciu przełożeniach, ale opcjonalnie będzie można wyposażyć samochód w przekładnie automatyczną o takiej samej liczbie przełożeń.

Nowy Hyundai i10Nowy Hyundai i10 Hyundai

Więcej o:
Copyright © Agora SA