Budowa ostatniego odcinka S14 jest ważna nie tylko z lokalnego punktu widzenia, ale także dla całej sieci dróg krajowych. Po oddaniu do ruchu znakomicie poprawi warunki życia mieszkańców Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, wyprowadzając tranzyt z tych miejscowości, jednocześnie skracając czas przejazdu. Poprawi także warunki ruchu w zachodniej części Łodzi, ułatwiając kierowcom jadącym od strony Konina, Poddębic czy Warty dojazd do autostrad A1 i A2, a także drogi ekspresowej S8, bez konieczności wjeżdżania do miasta. Dzięki wybudowaniu drogi S14 Łódź (wraz z aglomeracją) będzie pierwszym miastem w Polsce z pełnym ringiem wykorzystującym autostradę i drogi ekspresowe.
Po zakończeniu inwestycji, droga ekspresowa S14 będzie liczyła ok. 28,5 km długości i połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S8. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z możliwością dobudowy trzeciego, zewnętrznego, zależnie od potrzeb.
Nowe drogi to ogromne ułatwienie dla kierowców. Tak mogą zmienić się Mazury:
Początkiem drogi ekspresowej S14 był odcinek o długości 15,2 km od węzła Dobroń (skrzyżowanie S14 z drogą wojewódzką 482 - dawną drogą krajową nr 14) do ul. Pabianickiej w Łodzi. Został oddany do ruchu w 2011 roku. Obecnie drogę ekspresową S14 stanowi odcinek o długości 9,6 km, pozostała część, to droga krajowa 14 zarządzana przez miasto.
Kolejny 3-kilometrowy fragment trasy powstał w ramach budowy drogi ekspresowej S8 Łódź - Wrocław i był siódmym odcinkiem realizacyjnym. Połączył węzeł Dobroń z węzłem Róża. Samochody ruszyły tą drogą 11 kwietnia 2014 roku.
7 maja 2012 roku podpisana została umowa na wykonanie dokumentacji projektowej budowy drogi ekspresowej S14 nazwanej „Zachodnią Obwodnicą Łodzi i Zgierza”.
5 października 2018 roku podpisano umowy na projekt i budowę dla odcinka I, wykonawcą zostało konsorcjum Budimex – Strabag.
8 października 2015 roku Wojewoda Łódzki wydał decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla I odcinka S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi.
8 listopada 2015 roku wydana została decyzja ZRID na II odcinek.
22 sierpnia 2019 roku podpisana została umowa na II odcinek. Tym samym należy uznać, że wszystkie odcinki są już w fazie realizacji. Termin wykonania prac to 35 miesięcy (w tym 10 miesięcy na projektowanie, gdzie wlicza się okresy zimowe, a pozostały czas to realizacja, ale w tym przypadku nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
Źródło: GDDKiA