Jak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, do polskiego konfiguratora Dacii Duster trafiła właśnie bazowa odmiana jednego z najpopularniejszych w naszym kraju samochodów osobowych. Nowy silnik sprawił jednak, że bestsellerowy crossover podrożał. Bazowa Dacia Duster kosztuje 41 900 zł.
Polscy kibice zszokowali świat F1. Ważna wiadomość dla przyszłości Roberta Kubicy:
Turbodoładowany, trzycylindrowy motor o objętości skokowej jednego litra generuje 100 KM i 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W każdej wersji wyposażenia zestawiono go z pięciobiegową skrzynią manualną przekazującą napęd na przednią oś. Rozpędzenie się od zera do 100 km/h ma zajmować 12,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 168 km/h.
Ciekawym udogodnieniem jest fakt, że bazową wersję silnikową będziemy mogli zamówić w każdej wersji wyposażenia. Od bazowej Access (posiadającej elektryczne przednie szyby, światła LED do jazdy dziennej i centralny zamek, ale za to bez radia czy klimatyzacji), przez Essential i Comfort (m.in. ze wspomnianym radiem i klimatyzacją), aż do topowej Prestige (z nawigacją, 17-calowymi felgami, kamerą cofania, tempomatem, asystentem martwego pola, czy półskórzaną tapicerką) i specjalnej odmiany SL Techroad (wyposażenie Prestige plus dodatkowe oznaczenia Techroad, biały lakier, specjalna tapicerka, tylne czujniki parkowania).
Cennik Dustera otwiera kwota 41 900 zł za bazową wersję Access. To zatem 2 tysiące złotych drożej, niż było w przypadku jednostki wolnossącej (39 900 zł). Kolejna odmiana Essential wiąże się z wydatkiem 49 900 zł, a Comfort - 55 600 zł. Topowa wersja Prestige kosztuje 60 900 zł, a wersja specjalna SL Techroad jest tylko o 500 zł droższa - kosztuje 61 400 zł.