Nowe BMW serii 3 Touring G21 - ceny w Polsce. Wyjściowo 171 200 zł, ale wciąż czekamy na bazowe wersje

BMW serii 3 Touring G21 jest już gotowe na przyjazd nad Wisłę. Właśnie poznaliśmy ceny nowego kombi z Bawarii - cennik na razie otwiera 171 200 zł. To jednak cena wersji wysokoprężnej 320d. Na bazową benzynę trzeba jeszcze chwilę poczekać.

Nowe BMW serii 3 Touring G21 - ceny w Polsce

Polski oddział BMW podał właśnie ceny nowe BMW serii 3 w wersji kombi. Nie jest to jeszcze pełny cennik, bo wciąż czekamy na najtańszą wersję benzynową 320i oraz topową M340i. Na razie rolę bazowej jednostki będzie pełnił diesel 320d. BMW serii 3 Touring G21 będzie także dostępne ze słabszym dieslem 318d, ale jego cen również jeszcze nie poznaliśmy.

Aktualny cennik BMW serii 3 Touring G21 prezentuje się następująco:

  • 320d 6MT 190 KM - od 171 200 zł
  • 320d 8AT 190 KM - od 180 824 zł
  • 320d 8AT xDrive 190 KM - od 188 000 zł
  • 330i 8AT 258 KM - od 187 100 zł
  • 330i 8AT xDrive 258 KM - od 195 300 zł
  • 330d 8AT xDrive 265 KM - od 247 900 zł

Powyżej podajemy wyjściowe ceny z danym silnikiem. Oprócz bazowej wersji wyposażenia dostępne będą jeszcze: Advantage, Sport Line,  Luxury Line oraz M Sport. Najdroższe BMW serii 3 Touring G21 z dieslem 330d o mocy 265 KM, skrzynią 8AT, napędem xDrive w wersji M Sport kosztuje 278 900 zł. Oczywiście bez dodatkowych opcji.

Nowe BMW serii 3 Touring G21 - konkurenci

Sprawdźmy jak nowe BMW serii 3 wypada na tle dwójki największych konkurentów, Mercedesa Klasy C oraz Audi A4. Do porównania bierzemy kombi o podobnych jednostkach napędowych. Najpierw spójrzmy na diesle:

  • Mercedes Klasy C 220 d (2.0 diesel 194 KM) - od 175 500 zł lub 186 100 zł z napędem 4MATIC
  • Audi A4 40 TDI (2.0 diesel 190 KM) - od 177 500 zł lub 187 500 zł z napędem quattro

BMW 320d jest tańsze od rywali, ale jako jedyne oferowane jest w standardzie z ręczną skrzynią. Z automatem okaże się już droższe - 180 824 zł za wersję z napędem na tył oraz 188 000 zł xDrive.

A jak wygląda sprawa silników benzynowych? Tutaj nowe kombi BMW jest tańsze od Mercedesa, niezależnie, czy spojrzymy na wersję z napędem na tył (187 100 zł), czy z xDrive (195 300 zł). Z całej trójki o podobnej mocy najtańsze okazuje się Audi.

  • Mercedes Klasy C 300 (2.0 benzyna 258 KM) - od 190 800 zł lub 199 900 zł z napędem 4MATIC
  • Audi A4 45 TFSI quattro (2.0 benzyna 245 KM) - od 193 300 zł, w Audi z tym silnikiem napęd 4x4 jest już w standardzie

BMW serii 3 Touring G21BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW

Nowe BMW serii 3 Touring G21 - najważniejsze informacje

Nowe BMW serii 3 Touring trochę urosło w porównaniu z poprzednią generacją. Mierzy teraz 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1470 mm wysokości. Rozstaw osi został powiększony o 41 mm (do 2851 mm), co odczują przede wszystkim pasażerowie na tylnej kanapie. Nowa trójka oferuje wyraźnie więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.

Większy jest także bagażnik trójki kombi. Standardowo pomieści teraz 500 l. To o 5 l więcej. Różnica nie robi wrażenia, ale producent chwali się jeszcze otworem załadunkowym szerszym o 112 mm i bardziej ustawną przestrzenią bagażnika. Klapa otwiera się automatycznie i można ją otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem.  Po złożeniu tylnych siedzeń dostaniemy 1510 l. Tylną szybę będzie można otworzyć niezależnie od całej pokrywy bagażnika.

Podobnie jak w przypadku sedana przeskok w nową generację również dla nowego BMW serii 3 Touring oznacza kurację odchudzającą. Mimo większych rozmiarów trójka jest o 10 kg lżejsza. Nadwozie usztywniono o ok. 25 proc., a rozkład masy to 50:50. W wersji M Sport auto jest obniżone o 10 mm.

BMW serii 3 Touring G21BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA