Polski oddział BMW podał właśnie ceny nowe BMW serii 3 w wersji kombi. Nie jest to jeszcze pełny cennik, bo wciąż czekamy na najtańszą wersję benzynową 320i oraz topową M340i. Na razie rolę bazowej jednostki będzie pełnił diesel 320d. BMW serii 3 Touring G21 będzie także dostępne ze słabszym dieslem 318d, ale jego cen również jeszcze nie poznaliśmy.
Aktualny cennik BMW serii 3 Touring G21 prezentuje się następująco:
Powyżej podajemy wyjściowe ceny z danym silnikiem. Oprócz bazowej wersji wyposażenia dostępne będą jeszcze: Advantage, Sport Line, Luxury Line oraz M Sport. Najdroższe BMW serii 3 Touring G21 z dieslem 330d o mocy 265 KM, skrzynią 8AT, napędem xDrive w wersji M Sport kosztuje 278 900 zł. Oczywiście bez dodatkowych opcji.
Sprawdźmy jak nowe BMW serii 3 wypada na tle dwójki największych konkurentów, Mercedesa Klasy C oraz Audi A4. Do porównania bierzemy kombi o podobnych jednostkach napędowych. Najpierw spójrzmy na diesle:
BMW 320d jest tańsze od rywali, ale jako jedyne oferowane jest w standardzie z ręczną skrzynią. Z automatem okaże się już droższe - 180 824 zł za wersję z napędem na tył oraz 188 000 zł xDrive.
A jak wygląda sprawa silników benzynowych? Tutaj nowe kombi BMW jest tańsze od Mercedesa, niezależnie, czy spojrzymy na wersję z napędem na tył (187 100 zł), czy z xDrive (195 300 zł). Z całej trójki o podobnej mocy najtańsze okazuje się Audi.
Nowe BMW serii 3 Touring trochę urosło w porównaniu z poprzednią generacją. Mierzy teraz 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1470 mm wysokości. Rozstaw osi został powiększony o 41 mm (do 2851 mm), co odczują przede wszystkim pasażerowie na tylnej kanapie. Nowa trójka oferuje wyraźnie więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.
Większy jest także bagażnik trójki kombi. Standardowo pomieści teraz 500 l. To o 5 l więcej. Różnica nie robi wrażenia, ale producent chwali się jeszcze otworem załadunkowym szerszym o 112 mm i bardziej ustawną przestrzenią bagażnika. Klapa otwiera się automatycznie i można ją otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem. Po złożeniu tylnych siedzeń dostaniemy 1510 l. Tylną szybę będzie można otworzyć niezależnie od całej pokrywy bagażnika.
Podobnie jak w przypadku sedana przeskok w nową generację również dla nowego BMW serii 3 Touring oznacza kurację odchudzającą. Mimo większych rozmiarów trójka jest o 10 kg lżejsza. Nadwozie usztywniono o ok. 25 proc., a rozkład masy to 50:50. W wersji M Sport auto jest obniżone o 10 mm.