Alfa Romeo w Europie - wyraźne załamanie sprzedaży. Lepszymi wynikami cieszy się nawet Lancia

Alfa Romeo wróciła do gry o najwyższe cele modelem Giulia, a swoje aspiracje potwierdziła SUV-em Stelvio. Okazuje się jednak, że dość szybko przyszło załamanie sprzedaży włoskiej marki premium. Rok do roku sprzedaż spadła aż o 41,6 proc.

Ze statystyk Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że w Unii Europejskiej i krajach EFTA (Islandia, Liechtenstein, Norwegia i Szwajcaria) Alfa Romeo przez pierwsze sześć miesięcy roku sprzedała zaledwie 29 336. W zeszłym roku w tym samym momencie licznik sprzedaży wskazywał 50 269 aut, co oznacza, że Alfa zanotowała aż 41,6 proc. spadek sprzedaży rok do roku. Żaden inny producent w Europie nie stracił aż tylu klientów.

Co ciekawe, więcej sprzedaje nawet Lancia, która swoją ofertę ograniczyła już dawno do modelu Ypsilon, który sprzedawany jest we Włoszech. Lancia przez pierwsze sześć miesięcy sprzedała 34 782 auta.

W Polskiej ofercie Alfy Romeo znajdziemy teraz trzy modele: Giuliettę (od 76 300 zł), Giulię (od 129 900 zł) oraz Stelvio (od 149 900 zł).

Jak Alfa Romeo wypada na tle konkurentów z klasy premium? Liczba rejestracji w pierwszej połowie 2019 r. w UE i EFTA

  • Mercedes - 448 502 szt. (-1,8 proc.)
  • BMW - 429 740 szt. (-0,3 proc.)
  • Audi - 406 977 (-6,0 proc.)
  • Volvo - 174 999 szt. (+2,4 proc.)
  • Jaguar - 43 428 szt. (+4,4 proc.)
  • Alfa Romeo - 29 336 szt. (-41,6 proc.)
  • Lexus - 27 510 szt. (+11,1 proc.)
  • DS - 24 840 szt. (-8,8 proc.)

To zestawienie powinniśmy traktować w ramach ciekawostki. Włoski producent ma w swojej ofercie tylko trzy modele, z czego Giulietta jest już autem wiekowym. Koncern FCA obiecuje dalszą ofensywę modelową, już niedługo do oferty mają wejść kolejne nowe samochody, które dołączą do Giulii i Stelvio. Za Alfę Romeo wciąż trzymamy kciuki i mamy nadzieję, że złe tegoroczne wyniki nie sprawią, że władze FCA zmienią ambitne plany.

Zobacz wideo