Nowy Chevrolet Corvette oficjalnie. Po raz pierwszy z silnikiem nie pod maską, a za plecami kierowcy

Filip Trusz
Chevrolet Corvette powraca. Nowa odsłona amerykańskiego auta oznacza prawdziwą rewolucję - po raz pierwszy w historii Corvette będzie mieć silnik umieszczony centralnie.

Nazwanie Chevroleta Corvette samochodem kultowym z pewnością nie jest przesadą. To jeden z tych modeli, który zna każdy miłośnik motoryzacji. Sportowy Chevrolet jest z nami już od 66 lat. Corvette zawsze wzbudza emocje. I to nie tylko u fanów aut zza oceanu. Nowa generacja oznacza prawdziwą rewolucję. To pierwsza Corvette z silnikiem umieszczonym centralnie, a nie pod maską. Plotkowano o tym od dłuższego czasu, a jakiś czas temu oficjalnie potwierdzili to twórcy - potężne V8 znajdzie się za plecami kierowcy.

Zadanie napędzania nowego Chevroleta Corvette otrzymała V-ósemka LT2 o pojemności 6,2 litra. W standardzie silnik oferuje kierowcy 497 KM mocy i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla spragnionych jeszcze większej mocy Amerykanie przyszykowali pakiet Z51 Performance, który podbija te liczby do 502 KM i 637 Nm. Nowa Corvette dostępna będzie tylko z 8-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem (podobno superszybkim), który całą moc przekazuje na koła tylnej osi.

Chevrolet Corvette 2020Chevrolet Corvette 2020 fot. Chevrolet

Osiągi? Corvette Z51 ma złamać granicę 3 sekund w sprincie do 60 mil na godzinę. Amerykańskie 60 mph to w przeliczeniu 96 km/h. Możemy się więc spodziewać, że do naszej "setki" nowe Corvette będzie przyspieszać w bardzo podobnym czasie, ewentualnie trzeba będzie dopisać jedną albo dwie dziesiąte sekundy. Dokładne osiągi, pozostałe przyspieszenia i prędkość maksymalną, poznamy bliżej rynkowej premiery, ale trzeba przyznać, że nowy Chevrolet imponuje już teraz. Aktualna Corvette w ekstremalnej wersji ZR1 o mocy ponad 750 KM do 60 mph (96 km/h) rozpędza się w 2,85 s.

To zasługa m.in. niskiej masy, która dzięki wykorzystaniu sporych ilości włókna węglowego i aluminium wynosi tylko 1 530 kg. Producent chwali się także dopracowaną aerodynamiką. Żeby okiełznać taką moc Chevrolet Corvette korzysta z wyczynowych hamulców Brembo, a na 19- i 20-calowe obręcze kół założono opony Michelin Pilot Sport ALS.

Chevrolet Corvette 2020Chevrolet Corvette 2020 fot. Chevrolet

W naszej galerii znajdziecie oczywiście zdjęcia nowego Chevroleta Corvette. Amerykanie pokazali nie tylko nadwozie, ale także zupełnie nowe wnętrze. Choć to samochód ze sportowymi genami, to ma nie zapomnieć o bogatym wyposażeniu - przykładowo, ogrzewanych i wentylowanych fotelach, 14-głośnikowym audio marki Bose czy dużych ekranach w kabinie.

Zaskakuje niska cena. Chevrolet twierdzi, że Corvette będzie kosztować poniżej 60 tysięcy dolarów, a więc mniej niż 227 tysięcy zł. Za samochodów o takich osiągach z silnikiem umieszczonym centralnie to niska cena. Do produkcji Corvette wejdzie jeszcze w tym roku. Powstawać będzie w Kentucky.

Czy nowy Chevrolet Corvette pojawi się w Polsce? Amerykańska marka wycofała się z naszego kraju i Europy, ale wciąż ma na Starym Kontynencie siatkę oficjalnych dystrybutorów. Z czasem nowe Corvette z pewnością będzie przez nich ściągane. Wtedy poznamy polską cenę.

Chevrolet Corvette 2020Chevrolet Corvette 2020 fot. Chevrolet

Więcej o:
Komentarze (34)
Nowy Chevrolet Corvette oficjalnie. Po raz pierwszy z silnikiem nie pod maską, a za plecami kierowcy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • rozaliaroyale

    Oceniono 18 razy -14

    przecież to zwykły hamerykański kloc, może konkurować z mustangiem itp. ( czyli auto dla fanów hamerykańskiej motoryzacji)

  • Gość: MaArek

    Oceniono 14 razy -12

    Wszystko super.
    Tylko przód nie kojarzy się z Corvette znanym od tych 66 lat.

    A cena właśnie skoro tak tanio to musi być albo z papieru albo tandeta i oszczędność a nie tak jak u Niemców w Porsche.

    Cudów nie ma. Coś za cos

  • Gość: typkoteusz

    Oceniono 17 razy -7

    Niestety Corvette weszła na teren, na którym nigdy nie była wcześniej i poległa. Tak jakby Porsche stwierdziło: a teraz 911 robimy z silnikiem z przodu. Wystarczy porównać do Ferrari F8 Tributo, Lambo Huracan czy nawet Ford GT - te auta powalają wyglądem. Moim zdaniem nowa Corvette to będzie porażka sprzedażowa

  • agnrodis

    Oceniono 7 razy -3

    Tesla osiaga setke w 1.9sek, a ta "wspaniala" Corvette w 3sek ... zalosne.....

  • pyss_na_pis

    Oceniono 6 razy -2

    Przód ściągnięty z Peugeota (2004), boczne wloty powietrza z Zaporożca (1972?)

  • sztucznypolak

    Oceniono 2 razy 0

    Ceny samochodow w US zawieraja tylko bardzo niski podatek.
    W Europie trzeba doliczyc duzo wyzszy VAT oraz akcyze (zazwyczaj wysoka, w niektorych krajach bardzo wysoka). No i siec serwisowa (przy szczatkowym imporcie koszty duzo wyzsze niz w US). Czyli cena od 100 tys. USD.

  • info0

    0

    227 tys znajdźcie mi w takiej cenie Corvette lol. Pomnóżcie przynajmniej 2x to wyjdzie Wam cena w Polsce. Raczej za mniej niż 400 tys nie znajdziecie. ;]

  • Gość: jaca

    0

    Okrągła kierownica tylko za dopłatą.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX